Lucruri interesante metrou București. Metroul din București a fost început în perioada dictaturii lui Nicolae Ceaușescu. Iată 10 lucruri interesante despre rețeaua de metrou din București!

Lucruri interesante metrou București

10 Lucruri interesante metrou București. 

Metroul din București a fost început în timpul lui Nicolae Ceaușescu

Chiar de la început, din anul 1975, dorințele lui Nicolae Ceaușescu au fost clare: dorea ca proiectul metroului să fie 100% autohton, fără a accepta implicarea străinilor.

În Capitală, printre cetățeni, starea care predomina era confuzia: „Nu prea știa lumea că va exista un metrou. Au fost multe întrebări din partea oamenilor când se afla câte ceva sau când se vedea pe cineva ieșind. Se întreba «Domle ce se construiește aici? Un metrou. Ce e ala? Un tren care merge pe dedesubt»”, afirmă Vasile Bitiri, inginer în cadrul secției de Material Rulant din cadrul metroului.

Citeste si: Dosar penal după incendiul la metrou

Pentru Nicolae Ceaușescu metroul reprezenta o realizare imensă, în timp ce pentru străini era doar un punct de interes. 

Pe 16 noiembrie 1979, metroul a fost dat în folosință. Presa comunistă a făcut un mare eveniment chiar în jurul intrării în funcțiune a metroului. Prețul unui bilet de călătorie la acea vreme era de 1 leu, iar programul de funcționare al trenurilor era de la ora 5 la ora 23:30.

Lucruri interesante metrou București

10 lucruri interesante metrou București. 

Lucruri interesante despre metroul din București

1. Reţeaua de metrou din Bucureşti este mai mare decât cele din Praga, Amsterdam sau Budapesta.

2. În cartierul Drumul Taberei nu a fost construit metroul înainte de 1989 din cauza unui capriciu al lui Nicolae Ceauşescu. Acesta considera că în acea zonă de blocuri construite în perioada lui Gheorghe Gheorghiu Dej locuiau "burgheji" care nu meritau să se bucure de metrou.

Citeste si: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul- catena.ro

Citeste si: Salman Khan și Iulia Vântur, primele imagini de la nuntă! Filmarea cu ei a scăpat pe internet- wowbiz.ro

3. Staţia de metrou Costin Georgian este singura staţie din întreaga rețea de metrou care poartă numele unui angajat al companiei. Costin Georgian nu a fost o personalitate, ci directorul general al Metroului după Revoluţie. A murit în noaptea dinaintea inaugurării staţiei Basarab, pe 25 august 1992.

Lucruri interesante metrou București

10 lucruri interesante metrou București.

4. La stația de metrou Politehnica se află un fel de muzeu subteran al Cretacicului superior (acum 180 de milioane de ani). Şi asta pentru că este pavată cu plăci de marmură pline de fosile.

Citeste si: Infern la metrou

5. Staţia de la Piaţa Romană a fost parţial construită pe ascuns, fără ca soţii Ceauşescu să fie informaţi. Locuitorii Capitalei au trimis scrisori, iar în cele din urmă, cei doi şi-au dat acordul pentru construirea staţiei Piaţa Romana, dar cu condiţia ca circulaţia de pe Bulevardul Magheru să nu fie oprită.

6. La 19 noiembrie 1979, pleca din staţia Semănătoarea (în acest moment poartă numele Petrache Poenaru) primul metrou cu călători din istoria României.

7. Scopul iniţial al reţelei de metrou era de a transporta bucureștenii de la locuinţele lor la fabrici (Semănătoarea şi Republica) şi platformele industriale (Pipera).

8. În anii '80, viteza de construire a reţelei (4 kilometri/an) plasa metroul bucureştean pe locul al doilea în lume, după cel din Ciudad de Mexico.

Citeste si: Miracolul prin care Lidia Buble a fost vindecată de psoriazis, după ce tratamentele medicilor nu au dat niciun efect. „Voi nu le vedeți pentru că le acopeream cu haine. Efectiv am fost vindecată.”- kfetele.ro

Citeste si: Cerințele care trebuie respectate cu sfințenie! Ce le-a cerut Maluma organizatorilor Neversea pentru a cânta la festival- radioimpuls.ro

8. Singurul metrou care nu e în totalitate subteran se află la Berceni, unde, pentru o staţie, metroul seamănă mai mult a tren.

9. Staţiile trebuiau să fie decorate cu inox şi existau mari restricţii la marmură, pentru că foarte multă era folosită la decorarea Casei Poporului.

10. Datorită dezvoltării peste aşteptări a Bucureştilor, dar şi planurilor urbanistice ale Regelui Carol al II-lea, primele planuri concrete de realizare a metroului au fost întocmite în 1938, dar abdicarea suveranului şi începerea războiului au amânat pe timp nedeterminat materializarea lor.

Citeste si: Pericolul la metrou, la ordinea zilei

 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si