37.000 de polițiști și jandarmi vor ajuta ca desfăşurarea procesului electoral să fie în condiţii de maximă siguranţă
Aproximativ 20.000 de poliţişti, jandarmi, poliţişti de frontieră, pompieri şi lucrători de la alte structuri operative vor asigura, duminică, paza şi protecţia celor 18.748 de secţii de votare din ţară, a anunţat purtătorul de cuvânt al MAI, Monica Dajbog.
Ordinea publică la nivel naţional va fi asigurată de peste 13.800 de angajaţi ai ministerului, iar alţi 3.600 de specialişti vor fi pregătiţi să verifice şi să soluţioneze sesizările privind posibile incidente electorale.
Purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne, comisar-şef de poliţie Monica Dajbog, a afirmat, vineri, într-o declaraţie de presă, că MAI are ca prioritate principală desfăşurarea în condiţii de siguranţă publică a scrutinului la nivelul întregii ţări.
„Aşa cum a anunţat ministrul afacerilor interne, Ion Marcel Vela, în videoconferinţa de ieri, toate măsurile care erau în competenţa structurilor MAI au fost deja luate şi suntem pregătiţi să tratăm cu toată seriozitatea misiunile de duminică. Referitor la cele discutate în videoconferinţa de ieri, subprefectul de Arad, domnul Damian Vasilică, a solicitat întreruperea concediului medical şi reluarea activităţii, cerere aprobată de domnul ministru", a
anunţat Dajbog.
Ea a precizat că, din punct de vedere organizatoric, au fost respectate toate termenele prevăzute în programul calendaristic.
„Materialele necesare votării au fost distribuite la nivelul fiecărui judeţ, sub pază, şi aşa vor rămâne până ce vor ajunge în secţiile de votare. Toate materialele vor fi preluate sâmbătă de către preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare. Reamintesc că, în cadrul secţiilor de vot, potrivit legii, măsurile de organizare şi cele de ordine publică necesare pentru ca scrutinul să decurgă în bune condiţii sunt în responsabilitatea preşedinţilor birourilor electorale ale
secţiei de votare", a spus sursa citată, adăugând că preşedinţii secţiilor de vot au la dispoziţie, ca sprijin, efectivele asigurate de MAI sau de primar.
37.000 de polițiști și jandarmi vor ajuta ca desfăşurarea procesului electoral să fie în condiţii de maximă siguranţă
Conform sursei citate, aproximativ 20.000 de poliţişti, jandarmi, poliţişti de frontieră, pompieri şi lucrători de la alte structuri operative vor asigura, duminică, paza şi protecţia celor 18.748
La nivelul localurilor de vot, structurile MAI au finalizat controalele şi verificările tehnice de specialitate, cu privire la condiţiile ce trebuie îndeplinite din punct de vedere al securităţii şi din punct de vedere al măsurilor de prevenire şi de intervenţie în caz de incendiu.
Ordinea publică la nivel naţional va fi asigurată de peste 13.800 de angajaţi ai ministerului, iar alţi 3.600 de specialişti vor fi pregătiţi să verifice şi să soluţioneze cu celeritate sesizările privind posibile incidente electorale.
În acest sens, la nivelul MAI a fost elaborat un Ghid cu principalele dispoziţii legale aplicabile procesului electoral, ghid care a fost transmis din timp tuturor structurilor.
În total, duminică, pentru desfăşurarea procesului electoral în condiţii de maximă siguranţă vor fi mobilizaţi aproximativ 37.000
de angajaţi ai Ministerului Afacerilor Interne, a precizat Dajbog.
Potrivit sursei citate, la alegerile de duminică, alegătorii pot vota la secţia de votare la care este arondată strada sau localitatea unde îşi au domiciliul ori reşedinţa. Alegătorul care în ziua votului se află în altă unitate administrativ-teritorială decât cea unde îşi are domiciliul sau reşedinţa poate vota la orice secţie de votare din localitatea respectivă.
Cetăţenii români îşi pot exercita dreptul de vot în baza unuia dintre următoarele acte de identitate: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul
de serviciu, paşaportul de serviciu electronic şi, în cazul elevilor din şcolile militare, carnetul de serviciu militar.
În ţară, paşaportul simplu, paşaportul simplu electronic şi paşaportul simplu temporar pot fi folosite pentru a vota numai de către cetăţenii români care au domiciliul în străinătate, dar votează în România. Aceste trei tipuri de paşaport pot fi folosite pentru a vota şi de către cetăţenii români care votează în străinătate.
Dajbog a amintit că şi la acest proces electoral se foloseşte Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal.
Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor care doresc să voteze, dar nu au documente de identitate valabile, Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a recomandat serviciilor judeţene şi Direcţiei din Bucureşti să lucreze cu publicul şi în zilele de sâmbătă şi duminică, astfel: de la ora 8.00 la 16.0, în 9 noiembrie, şi de la ora 7.00 la 21, în 10 noiembrie.
„Ministrul afacerilor interne, Ion Marcel Vela, a solicitat angajaţilor MAI să dea dovadă de profesionalism şi operativitate în îndeplinirea atribuţiilor conexe procesului electoral şi să rămână departe de orice fel de încercare de influenţare din partea competitorilor electorali. Pe parcursul zilei de duminică vom comunica public rezultatele misiunilor desfăşurate de structurile MAI în cadrul unor declaraţii de presă care vor fi susţinute după următorul program orar: 8.00, 11.30, 15.00 şi 19.00", a mai spus Monica Dajbog.