In articol:
Uleiul şi filtrele
Revizia de ulei de motor şi filtre ar trebui făcută o dată la şase luni, pentru cele două mari sezoane calendaristice. Întrucât în ţara noastră diferenţele dintre iarnă şi vară nu sunt atât de mari, compoziţia uleiurilor de motor permite un singur schimb, o dată pe an, cu condiţia să nu se depăşească numărul recomandat
Bateria
Toate sistemele electronice ale maşinii tale sunt alimentate de acumulator. Generaţiile mai noi de maşini au din ce în ce mai multe conexiuni electrice, aşadar presiunea pe baterie este cu atât mai mare.
Citeste si: Descopera care sunt beneficiile extra salariale care pot creste implicarea angajatilor
Dacă uiţi consumatori în funcţiune după oprirea motorului, sau circuli în condiţii meteo extreme, perioada scade semnificativ. Înlocuirea bateriei nu se impune de la primele semne de descărcare. Este posibil ca un scurtcircuit sau un anumit consumator deficient să descarce bateria, dar aceasta îşi revine la scurt timp după ce ai pornit-o cu ajutorul cablurilor.
Anvelopele
Cauciucurile maşinii tale se regăsesc în lista consumabilelor a căror înlocuire este impusă de codul rutier. Importanţa acestora este justificată prin faptul că reprezinta singurul contact al întregii tale maşini cu suprafaţa pe care rulează. Legea spune că eşti obligat să echipezi maşina cu anvelope speciale cu menţiunea M şi S (Mud & Snow) atunci când circuli pe segmente de drum public acoperite cu gheaţă, zăpadă sau alte derivate, indiferent de perioada calendaristică în care te afli.
Citeste si: O banană uriașă a fost descoperită de doi turiști. Aceștia ar fi mâncat din ea timp de 2 zile
Calitatea materialelor este esenţială, motiv pentru care se recomandă echiparea maşinii cu cauciucuri de la producătorul german Continental, din categoria premium, cu o istorie de mai bine de 150 de ani.
Plăcuţele de frână
Plăcuţele sunt componentele sistemului de frânare care se uzează cel mai uşor. Intervalele depind şi în acest caz de stilul de şofat şi de mediul în care conduci cel mai des. Practic, la fiecare apăsare a pedalei de frână se produce un grad infim de uzură. Dacă frânezi violent sau circuli într-un mediu aglomerat, cu opriri foarte dese, plăcuţele vor avea de suferit. Unele modele mai noi de maşini au senzori conectaţi la plăcuţe, care aprind un martor de bord atunci când depăşesc o anumită limită. Pentru mai multă precauţie este bine să inspectezi vizual fiecare plăcuţă de frână, prin spaţiul disponibil între spiţele jantelor sau ale capacelor de roată. Atunci când frânarea produce un zgomot metalic, este clar că ai depăşit orice limită a uzurii şi trebuie să înlocuieşti plăcuţele.