Conform studiului cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor” (eşantion reprezentativ la nivel naţional de 1051 respondenţi, internet users, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions în iunie 2018, cele mai multe persoane- 42% derulează operaţiuni de Internet Banking cel puţin o dată pe săptămână: de mai multe ori pe zi – 9%, de câteva ori pe săptămână – 23%, o dată pe săptămână – 10%.
Bărbaţii sunt mai orientaţi decât femeile spre operaţiuni de Internet Banking.
Analizând comportamentul de consum pe categorii de vârstă, se constată că cei cu vârste cuprinse între 31-45 de ani sunt cei mai devotaţi consumatori, acest target alegând să folosească Internet Bankingul cel puţin o dată pe săptămână în procent de 46%. Referindu-ne la aceeaşi frecvenţă de consum, tinerii cu vârste cuprinse între 18-30 au un comportament similar cu cel al persoanelor de 46-65 de ani, în cazul ambelor categorii de vârstă înregistrându-se un procent de 40%.
Citeste si: Se măresc alocațiile începând cu 1 ianuarie. Ministrul Muncii a anunțat cu cât se vor majora- wowbiz.ro
„Diferenţe apar şi atunci când ne raportam la nivelul de educaţie al populaţiei. Cea cu o educaţie medie şi sub-medie este caracterizată de un consum mai scăzut de Internet Banking, comparativ cu cea care beneficiază de un nivel înalt de educaţie”, susţine Julien Zidaru, Managing Partner Exact Business Solutions. Mai exact, ultima categorie menţionată utilizează Internet Bankingul în procent de 50% cel puţin o dată pe săptămână (cu 16% mai mult decât cei cu o educaţie medie şi sub-medie) şi în procent de 71 cel puţin o dată pe lună (cu 20% mai mult decât cei cu
4 din 10 dintre romani utilizatori de internet apeleaza la servicii de Internet Banking cel putin o data pe saptamana. Barbatul cu educatie superioara foloseste cel mai des acest serviciu
Pentru a conchide, bărbatul cu educaţie superioară este cel care foloseşte cel mai des Internet Banking: 74% cel puţin o dată pe lună, 52% cel puţin o dată pe săptămână, 41% zilnic sau de câteva ori pe săptămână.
Realizând, de asemenea, o ierarhie în funcţie de mărimea oraşelor ţării, Bucureştiul este în topul consumului de Internet Banking: 71% dintre bucureşteni accesează acest serviciu cel puţin o dată pe lună, 53% cel puţin o dată pe săptămână, iar 41% zilnic sau de câteva ori pe săptămână. Îndreptând privirea spre mediul rural, constatăm o deschidere a locuitorilor spre zona de Internet Banking: 49% dintre ei apelează la acest instrument cel puţin o dată pe lună, 35% cel puţin o dată pe săptămână, iar 24% zilnic sau de câteva ori pe săptămână.
Informaţiile sunt parte a celui de-al doilea val al studiului „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions în luna iunie 2018. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, rezidente în mediul urban şi rural şi utilizatoare de internet. Volumul eşantionului a fost de 1051 respondenţi. Aceştia au fost selectaţi din panelul EXACT Business Solutions, care conţine 49.000 de respondenţi, chestionarul fiind administrat online.