Close sidebar
Close sidebar

4 din 10 dintre romani utilizatori de internet apeleaza la servicii de Internet Banking cel putin o data pe saptamana

Studiul "Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor” ne arata cat de "dependenti" sunt romanii de internet banking.

Radu Constantin,


DISTRIBUIE
acest articol

Conform studiului cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor” (eşantion reprezentativ la nivel naţional de 1051 respondenţi, internet users, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions în iunie 2018, cele mai multe persoane- 42% derulează operaţiuni de Internet Banking cel puţin o dată pe săptămână: de mai multe ori pe zi – 9%, de câteva ori pe săptămână – 23%, o dată pe săptămână – 10%.

Bărbaţii sunt mai orientaţi decât femeile spre operaţiuni de Internet Banking. Astfel, dacă femeile utilizează acest serviciu zilnic sau de câteva ori pe săptămână în procent de 26%, în cazul bărbaţilor se constată o diferenţă de +12% (38%). Dacă ne referim în continuare la cei care utilizează Internet Bankingul cel puţin o dată pe săptămână, se observă şi în acest caz diferenţe pe categorii de gen (faţă de total populaţie- 42%). Procentul femeilor este şi de această dată mai scăzut comparativ cu cel al bărbaţilor: 37%/ vs/ 48%.


Analizând comportamentul de consum pe categorii de vârstă, se constată că cei cu vârste cuprinse între 31-45 de ani sunt cei mai devotaţi consumatori, acest target alegând să folosească Internet Bankingul cel puţin o dată pe săptămână în procent de 46%. Referindu-ne la aceeaşi frecvenţă de consum, tinerii cu vârste cuprinse între 18-30 au un comportament similar cu cel al persoanelor de 46-65 de ani, în cazul ambelor categorii de vârstă înregistrându-se un procent de 40%.

 

Citeste si: Ninsoare în noiembrie! Care sunt cele 13 zile în care va ninge în România! Meteorologii EaseWeather au anunțat pe ce dată va începe să ningă și care sunt zonele vizate- kanald.ro

Citeste si: Se măresc alocațiile începând cu 1 ianuarie. Ministrul Muncii a anunțat cu cât se vor majora- wowbiz.ro

Citeste si: "Undă de șoc" înaintea alegerilor prezidențiale din SUA. Răsturnare de situație într-un stat considerat "sigur" pentru Trump- antena3.ro

„Diferenţe apar şi atunci când ne raportam la nivelul de educaţie al populaţiei. Cea cu o educaţie medie şi sub-medie este caracterizată de un consum mai scăzut de Internet Banking, comparativ cu cea care beneficiază de un nivel înalt de educaţie”, susţine Julien Zidaru, Managing Partner Exact Business Solutions. Mai exact, ultima categorie menţionată utilizează Internet Bankingul în procent de 50% cel puţin o dată pe săptămână (cu 16% mai mult decât cei cu o educaţie medie şi sub-medie) şi în procent de 71 cel puţin o dată pe lună (cu 20% mai mult decât cei cu

un nivel mediu şi scăzut de educaţie şi cu +10% faţă de media naţională). Cei care folosesc Internet Bankingul zilnic sau de câteva ori pe săptămână sunt, evident, tot cei cu un nivel înalt de educaţie- 37%, procentul celor care îl utilizează cu aceeaşi frecvenţă din rândul persoanelor cu educaţie medie şi sub-medie fiind de 26%.

4 din 10 dintre romani utilizatori de internet apeleaza la servicii de Internet Banking cel putin o data pe saptamana. Barbatul cu educatie superioara foloseste cel mai des acest serviciu 

Pentru a conchide, bărbatul cu educaţie superioară este cel care foloseşte cel mai des Internet Banking: 74% cel puţin o dată pe lună, 52% cel puţin o dată pe săptămână, 41% zilnic sau de câteva ori pe săptămână.
Realizând, de asemenea, o ierarhie în funcţie de mărimea oraşelor ţării, Bucureştiul este în topul consumului de Internet Banking: 71% dintre bucureşteni accesează acest serviciu cel puţin o dată pe lună, 53% cel puţin o dată pe săptămână, iar 41% zilnic sau de câteva ori pe săptămână. Îndreptând privirea spre mediul rural, constatăm o deschidere a locuitorilor spre zona de Internet Banking: 49% dintre ei apelează la acest instrument cel puţin o dată pe lună, 35% cel puţin o dată pe săptămână, iar 24% zilnic sau de câteva ori pe săptămână.

Informaţiile sunt parte a celui de-al doilea val al studiului „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions în luna iunie 2018. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, rezidente în mediul urban şi rural şi utilizatoare de internet. Volumul eşantionului a fost de 1051 respondenţi. Aceştia au fost selectaţi din panelul EXACT Business Solutions, care conţine 49.000 de respondenţi, chestionarul fiind administrat online.

Citeste si: VIDEO Mama Andreei Tonciu, despre infidelitatea soțului. Cum a aflat aceasta că a fost înșelată cu două menajere: "Vreau să vă spun de fapt realitatea care a fost!"- kfetele.ro

Citeste si: Horoscop de weekend, 2- 3 noiembrie 2024: Există riscul să apară o serie de probleme între nativii Scorpion și o persoană dragă din viața lor. Berbecii sunt puși pe fapte mari- radioimpuls.ro

Citeste si: "Undă de șoc" înaintea alegerilor prezidențiale din SUA. Răsturnare de situație într-un stat considerat "sigur" pentru Trump- antena3.ro

 

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI