In articol:
Circa 6 din 10 români vor să evite să piardă bani și intenționează să recicleze de fiecare dată ambalajele o dată cu implementarea noului sistem garanție-returnare de la sfârșitul acestui an, potrivit unui studiu al Reveal Marketing Research.
Românii, din ce în ce mai implicați în protejarea mediului
Mai exact, studiul publicat pe 20 iunie, și-a propus să identifice atitudinile și comportamentele românilor privind gestionarea deșeurilor și reciclarea, în contextul în care de la sfârșitul acestui an consumatorii care vor alege să nu recicleze ambalajele nereutilizabile din plastic, aluminiu și sticlă vor fi nevoiți să scoată mai mulți bani din buzunare.
Citește și: Cele șase criterii principale ale Taxonomiei UE- tu știi care sunt?
Rezultatele celui mai recent studiu Reveal Marketing Research arată date încurajatoare, românii fiind din ce în ce mai implicați în protejarea mediului înconjurător prin reciclare. 58% dintre români declară că întotdeauna colectează separat ambalajele și deșeurile din plastic, sticlă, metal sau hârtie, în timp ce 35% au acest comportament ocazional.
Procentaje asemănătoare au fost înregistrate și în cazul altor tipuri de deșeuri cum ar fi bateriile uzate, electrocasnice mici sau becurile, iar ca tendință generală observăm că generația Z (18-24 ani) este preocupată într-o mai mică măsură să colecteze separat
Citește și: Ce activități au pregătit autoritățile române de Ziua Europei
Conform viitoarei legislații privind sistemul de garanție–returnare, consumatorii vor plăti o garanție de 0.50 lei atunci când vor cumpăra o băutură într-un ambalaj nereutilizabil din sticlă, plastic sau metal urmând să primească înapoi garanția la returnarea ambalajului. 66% dintre participanții la studiu menționează că au auzit de sistemul de garanție-returnare pentru ambalajele de băuturi ce urmează să fie implementat la sfârșitul anului, bărbații fiind informați într-o mai mare măsură decât femeile (72% vs. 61%).
Începând cu data de 30 noiembrie 2023 SGR va fi obligatoriu tuturor producătorilor și comercianților, aplicându-se atât produselor fabricate pe teritoriul României cât și produselor importate sau achiziționate intracomunitar, în condiții nediscriminatorii.