1. Statia de metrou Politehnica este pavata cu placi de marmura pline de fosile. Este practic un sit palentologic spectaculos pe care nu-l observa nimeni. Constructorii statiei au folosit marmura extrasa din Apuseni cu „firmituri” vechi de 80 milioane ani.
2. Primul proiect al unui metrou bucurestean nu i-a apartinut lui Nicolae Ceausescu ci lui Dimitrie Leonida, la inceputul sceolului 20.
3. Statia de metrou „Romana” a fost construita fara stirea lui Ceausescu. Elena, sotia dictatorului, se razgandise in ultimul moment si dispusese ca statiile sa fie "mai rare” pentru ca bucurestenii sa nu se ingrase prea mult. Constructorii au finalizat in secret lucrarea, insa au zidit intrarea si peronul.
Citeste si: România, lovită de lapoviță și ninsoare! Meteorologii au emis un avertisment de ultimă oră- wowbiz.ro
4. De ce suiera metroul cand ajunge aproape de Gara de Nord? Tot din cauza lui Nicolae Ceausescu, care, in cadrul unei vizite, a schimbat tot proiectul. „Ce faceti, ma, vreti sa daramati tot Bucurestiul”, ar fi zis dictatorul, care le-a aratat constructorilor unde vrea sa fie amplasata statia.
5. La inaugurare, metroul n-a pornit din prima. Se spune ca Elena a avut o iesire copilareasca: „Sac, ca n-a pornit”, i-a spus aceasta dictatorului. Dupa ce metroul s-a pus in miscare, Nicolae i-a intors-o: „Sac, ca a pornit”.
6. Tunelul secret de la metrou exista. Acesta a fost construit tot la ordinul lui Nicolae Ceausescu si avea destinatie de metrou personal pentru dictator. Oficialii Metrorex au recunoscut existenta unui culoar intre Casa Poporului si Izvor, insa sustin ca era un tunel de aparare, folosit de armata. In 2005, in timpul unei ploi puternice, statia Izvor s-a inundat cu apa care se scurgea chiar de la acel tunel despre care nimeni nu vorbise pana atunci.
7. Statia de metrou Titan nu are stalpi de sustinetre, sub forma de bolta. Ea a fost realizata printr-o metoda unica in lume, la acea vreme: inghetarea solului printr-o instalatie uriasa cu amoniac lichid.