VIDEO - A fost închis Pasajul Unirii. Traficul le dă bătăi de cap șoferilor bucureșteni
Traficul le dă mari bătăi de cap șoferilor din Capitală după ce Pasajul Unirii a fost închis duminică, 19 iunie, circulației. Lucrările de reabilitare au început și vor dura până la data de 1 septembrie.
Participanții la trafic din București sunt obligați până la începutul lunii septembrie să tranziteze Piața Unirii pe deasupra pasajului. Traficul rutier va fi îngreunat până la data de 1 septembrie, când pasajul va fi redeschis, în urma terminării lucrărilor de consolidare ale acestuia.
Pasajul de la Piața Unirii devenise un adevărat pericol pentru siguranța bucureștenilor în ultima vreme.
În urma reabilitărilor din Pasajul Unirii, vor fi înlocuite toate elementele arhitecturale degradate care riscau să se desprindă în orice moment, iar partea carosabilă va fi refăcută de la zero cu delimitarea și semnalizarea clară a benzilor de circulație, dar va fi modificat și spațiul ce separă cele două sensuri de mers.
Totodată, sistemul de iluminat va fi înlocuit în totalitate și, în premieră pentru țara noastră, va fi montat un sistem performant de ventilație pentru extragerea noxelor și pentru asigurarea unui aer curat.
Daniel Băluță, declarrații despre lucrările de la Piața Unirii
Daniel Băluță, edilul Sectorului 4, municipalitatea care se ocupă de reabilitările de la piața Unirii, a dat duminică, 19 iunie, mai multe detalii referitoare la lucrările care vor avea loc, în următoarele două luni, la Pasajul Unirii din București.
Duminică au început lucrările de punere în siguranță a unuia dintre cele mai tranzitate pasaje din București, este vorba de pasajul Unirii, tranzitat zilnic de peste 60.000 de autoturisme.
Principalele precizări făcute de edilul sectorului 4, Daniel Băluță:
Acest pasaj rutier riscă să devină complet nefuncțional și să încurce, într-un mod ireversibil, circulația din București. De aceea, lucrările care se execută au la baza toate indicațiile pe care specialiștii în domeniu le-au dat.
Structura exterioară va fi curățată. Scopul numărul unu pe care îl avem este să blocăm apă care infiltrează acest pasaj. Încă din primele clipe ale lucrărilor apă a început să-și facă simțită prezența. De aceea, vom avea nevoie să sigilăm, astfel încât structura acestui pasaj să nu se deterioreze.
Vom realiza placarea acestei structuri cu materiale de foarte bună calitate, astfel încât să nu mai fim în situația că ISU București-Ilfov să oprească circulația și să intervină pentru îndepărtarea pericolului pe care îl reprezintă structurile decorative ale acestui pasaj.
La orele de trafic major am sesizat că avem o problema fundamentală cu respiratul în acest pasaj, cu noxele, cu cantitatea de dioxid de carbon acumulată. Că atare, specialiștii noștri au proiectat, în premieră pentru acest pasaj, un sistem de ventilație care să facă aerul respirabil, iar într-o situație extremă, în cazul unui incendiu, să protejeze viețile oamenilor.
Un alt scop este de a proteja viețile prin modalitățile de protecție ale stâlpilor pentru că, din păcate, în ultimii ani, 12 persoane și-au pierdut viețile în acest pasaj.
Iluminatul este alt element care trebuie modificat, astfel încât siguranță traficului să fie crescută.
Acesta este doar începutul unei reabilitări ample a întregii zone, pentru că punctul final este reprezentat de planșeul Unirii.
Astăzi, întreaga structura este clasificată că fiind nesatisfăcătoare, pe o scară de la 1 la 5 situându-se la numărul 4, existând riscul ca pe termen mediu, întreagă structura, atât pasajul rutier cât și acest pod deasupra Dâmboviței să fie în situația de a fi oprite circulației publice.
Timpul estimat pentru realizarea proiectului tehnic și a tuturor procedurilor, pentru a doua etapă, este de circa 18 luni de zile. Moment în care vom începe lucrările și în cealaltă parte.