Accesul pe plajă doar cu rezervare. Noi reguli stabilite pentru turiști
Administratorii plajelor din România pot folosi metoda rezervării din timp a șezlongurilor pentru a evita supraaglomerarea, dar și transmiterea noului coronavirus. Care sunt cele 22 de noi reguli stabilite de către miniștrii Sănătății, Economiei și Mediului.
În anul 2021, toți turiștii care vor veni pe plajele din România vor trebui să respecte noi reguli pentru a stopa răspândirea virusului Sars-CoV-2.
Rezervare online sau prin telefon pentru accesul pe plajă
Mai exact, cei care vor să intre pe plajă, vor fi nevoiţi să facă rezervări online sau telefonic pe anumite perioade de timp. Există de asemenea posibilitatea de a fi adoptate ore strategice de funcționare sau criterii de închidere flexibile.
În acest fel, autorităţile vor să se asigure că plajele nu vor fi supraaglomerate. Această regulă este prevăzută într-un ordin comun semnat de miniștrii Sănătății, Economiei și Mediului şi publicat în Monitorul Oficial.
Ordinul prevede respectarea unei distanțe de 2 m(stânga/dreapta, față/spate) între șezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite.
Scaunele, șezlongurile și umbrelele trebuie folosite individual, fără ca aceste echipamente să fie împărțite între persoane care nu sunt membri de familie. Înainte și după utilizare acestea trebuie dezinfectate.
Regulile care trebuie respectate pe plajă
Operatorii economici sau administratorii, după caz, au următoarele obligații privind protecția turiștilor în spațiile în care aceștia au acces:
1.vor amplasa la loc vizibil regulamentele de acces și de comportament pe plajă;
3.pentru estimarea capacității plajei cu menținerea distanței fizice se pot folosi atât proiecții de date anterioare, cât și monitorizare activă;
4.administratorii vor asigura accesul pe plajă în limitele de capacitate adoptate, cu menținerea distanței fizice, descurajarea aglomerării și limitarea adunărilor mari;
restricționarea accesului la plajă dacă limitele de capacitate stabilite sunt depășite și distanța fizică nu poate fi menținută; asigurarea accesului prin puncte de intrare clar semnalizate;
stabilirea de culoare unidirecționale, separate, de intrare și de ieșire; rezervarea utilizării plajei pe anumite perioade de timp se face prin intermediul unui sistem de rezervare online sau telefonic și/sau adoptarea de ore strategice de funcționare sau criterii de închidere flexibile;
colaborare cu forțele de ordine pentru redirecționarea sau devierea vehiculelor/persoanelor, dacă este atinsă capacitatea maximă stabilită;
limitarea numărului de angajați care interacționează cu turiștii;
6.accesul în zonele adiacente interioare (de exemplu, zone de schimbare, vestiare, toalete) trebuie să respecte regulile de distanțare fizică;
7.trebuie să se mențină o distanță de cel puțin 2 metri între persoane (inclusiv angajații) în orice moment; excepție: membri ai aceleiași familii sau dacă siguranța activității de bază necesită o distanță mai scurtă (de exemplu, ridicarea echipamentelor grele);
8.se amenajează zonele de lucru (de exemplu, scaune pentru salvamari, turnuri) astfel încât cei care prestează servicii pe plajă să stea distanțați la cel puțin 1,5 metri;
9.instalarea unor bariere fizice la punctele de plată, acestea fiind amplasate între spațiul rezervat personalului care își desfășoară activitatea în unitate și turiști;
10.servirea clienților se va face de către personalul care își desfășoară activitatea pe plaja concesionată, fără deplasarea clienților în punctele de servire;
11.se evită, pe cât posibil, servirea de produse neambalate;
12.în cazul plajelor neconcesionate, administrația publică locală va răspunde de menținerea regulilor de distanțare fizică și evitarea formării de aglomerări;
13.semnalizarea distanțelor corespunzătoare cu delimitarea vizibilă a sensului pentru zonele de intrare și ieșire, pentru a controla prezența/densitatea utilizatorilor;
14.echipamentul de plajă (de exemplu, scaune, șezlonguri, umbrele) trebuie folosit individual, fără ca aceste echipamente să fie partajate între persoane care nu sunt membri de familie;
15.înainte și după fiecare utilizare, echipamentele de plajă (de exemplu, scaune, șezlonguri, umbrele) vor fi curățate și dezinfectate cu produse biocide avizate;
16.toaletele de pe plajă trebuie asigurate cu consumabile adecvate pentru respectarea igienei: apă, săpun, dezinfectant cu cel puțin 60% alcool, prosoape de hârtie și coșuri de gunoi fără atingere. Se va asigura curățarea și dezinfecția frecventă a acestora;
17.suprafețele atinse frecvent trebuie curățate și dezinfectate;
18.nu sunt permise activități sportive sau de agreement decât în spații special amenajate cu acest scop, cu limitarea numărului de persoane care nu aparțin aceleiași familii;
19.se asigură că normele de distanțare fizică sunt aplicate în mod eficient și că se evită pe cât posibil interacțiunea fizică cu și între clienți;
20.se asigură că personalul care își desfășoară activitatea în unitate, după caz, va purta mască;
21.asigură dispozitive și produse biocide avizate necesare dezinfectării mâinilor turiștilor și informarea acestora cu privire la modul de utilizare;
22.asigură șezlonguri pentru fiecare persoană precum și dezinfectarea acestora după fiecare persoană.