In articol:
Potrivit Poliţiei Române, de cele mai multe ori, accidentele rutiere în care sunt implicate autovehicule cu volanul pe partea dreaptă sunt produse din vina şoferilor acestora, pe fondul unei depăşiri neregulamentare. Acest tip de autovehicul asigură o vizibilitate redusă faţă de traficul din sens opus, motiv pentru care şoferul, pentru a depăşi sau a efectua o altă manevră prin care îşi schimbă direcţia de deplasare, este nevoit să pătrundă pe celălalt sens de
Situaţia devine şi mai riscantă pe timp de noapte sau în condiţii meteo nefavorabile (ceaţă, ploaie, ninsoare).
Tot mai multe accidente în care sunt implicate maşini cu volanul pe partea dreaptă
”În primele 6 luni ale acestui an s-au produs 25 de accidente rutiere grave cu implicarea autovehiculelor cu post de conducere pe partea dreaptă, soldate cu decesul a 16 persoane şi rănirea gravă a altor 24.
Anul trecut, astfel de vehicule au fost implicate în 90 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 35 de persoane şi 88 rănite grav. În cazul a 77 de accidente, vina a aparţinut şoferilor acestor autovehicule, evenimente în urma cărora 32 de persoane şi-au pierdut viaţa şi 77 au suferit leziuni grave.
Citeste si: Orban, în şedinţa de Guvern: "Fără milă faţă de cei care încalcă regulile de protecţie sanitară"
Citeste si: Guvernul sârb renunţă la reimpunerea izolării la Belgrad în urma manifestaţiilor violente
”Poliţia Română, prin Direcţia Rutieră, a transmis o solicitare Regiei Autonome – Registrul Auto Român, prin care s-a propus ca aceste autovehicule să fie omologate numai după mutarea postului de conducere pe partea stângă şi asigurarea celorlalte norme tehnice de admitere în circulaţie, care ar decurge în urma modificărilor. La rândul său, Registrul Auto Român a precizat că în conformitate cu prevederile directivei 2007/46/CE referitoare la omologarea vehiculelor rutiere şi a principiilor privind libera circulaţie a mărfurilor în cadrul Uniunii Europene, statele membre nu pot interzice înmatricularea vehiculelor care au fost omologate comunitar de un alt stat membru”, a precizat sursa citată.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
La nivelul R.A.R, normele tehnice specifice impuse pentru aceste autovehicule se referă numai la echiparea cu faruri care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului şi în cazul în care aceste autovehicule sunt echipate cu o singură lampă de ceaţă spate, la amplasarea lămpii respective pe partea stângă a autovehiculului.