
1 din 3 | Imagine reprezentativă pentru un metrou.

2 din 3 | Imagine reprezentativă pentru un metrou.

3 din 3 | Imagine reprezentativă pentru un metrou.
Au apărut primele concluzii după accidentul din stația de metrou Timpuri Noi. Săptămâna trecută, o garnitură a fost dirijată spre o linie deja ocupată.
Au fost momente cumplite săptămâna trecută pentru mai mulți pasageri care se aflau în metrou. Accidentul produs în staţia de metrou Timpuri Noi, atunci când un tren care nu a fost implicat în coliziune s-a defectat, în staţia Dristor 1, iar pentru a-i face loc spre depou, o altă ganitură, cu pasageri, a fost dirijată pe o linie de sosire. Circulația a fost dată peste cap pe două dintre cele mai aglomerate magistrale din Capitală, în acel moment aproape 2000 de oameni fiind în mijlocul de transport.
Imagine reprezentativă pentru un metrou.
Ce viteză avea metroul care venea din Piața Unirii?
Din fericire, viteza a fost una mică și nimeni nu a fost rănit. Cu toate astea, anchetatorii spun că acolo se putea întâmpla o adevărată catastrofă, dacă conductorii nu reacționau rapid.
„Când i s-a făcut parcursul către staţia Timpuri Noi, trenul în care se aflau călători a fost trimis către o linie ocupată, pentru că acolo deja venise un tren de metrou dinspre Piaţa Unirii şi în ultima clipă au reuşit să reducă viteza în aşa fel încât cele două trenuri s-au atins, dar viteza la care s-a întâmplat acest lucru a fost în jur de 5 kilometri pe oră, care este chiar viteza la care se fac, în mod normal, manevrele de cuplare a trenurilor de metrou" , a explicat directorul AGIFER Laurenţiu Dumitru pentru news.ro.
Imagine reprezentativă pentru un metrou.
De asemenea, directorul a spus că așa ceva nu trebuia să se întâmple sub nicio formă. Acum, instituţia pe care o conduce are un an ca termen legal pentru finalizarea raportului privind incidentul din staţia Timpuri Noi.
Consiliul de Administrare Metrorex cere suspendarea a doi directori, cel care răspunde de linii şi cel de la infrastructură.