Aglomerație de nave în raza portului Constanța, după ce vapoarele nu mai pot ancora în Odesa
Constanța, cel mai mare port de la Marea Neagră, prin care trec anual 67 de milioane de tone de mărfuri, este supraîncărcat de la începutul războiului.
Aglomerație de nave în portul Constanța, cel mai mare port de la Marea Neagră, pentru care există o listă de așteptare cu mâncare și bunuri care ar trebui să ajungă în Odesa.
Containere înalte de 13 metri, aproape cât blocurile, au apărut pe platforma Portului.
Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
„Sunt fluxuri de marfă care sub o formă sau alta sunt împiedicate să ajungă la destinatar, destinatarii din Ucraina și originatori de fluxuri de marfă din Ucraina care vor să exporte.”, spune Laurențiu Mironescu, comandant de navă.
„Ne confruntăm cu o problemă de logistică aceea de interconectare către spațiul ucrainean în condițiile în care noi ca parte a UE am dezvoltat aceste lucruri cu țintă către coridoarele europene, astfel încât Constanța să fie poarta UE. În aceste condiții trebuie să dăm dovadă de foarte multă creativitate, fantezie, pentru a putea găsi aceste rute de conectare cu Ucraina .” , adaugă Viorel Panait, directorul unui operator portuar.
Într-un terminal din Portul Constanța sunt depozitate zeci de componente pentru o fermă de eoliene din Ucraina.
„Au venit cu solicitarea ca să poată să își ducă marfa, nemaiputând duce de la Odesa la Chișinău, au venit cu varianta ca toată marfa să vină prin portul Constanța, să meargă spre Chișinău.” , spune Adriana Calapis, director în cadrul Ministerului Transporturilor.