In articol:
Aglomerație de nave în portul Constanța, cel mai mare port de la Marea Neagră, pentru care există o listă de așteptare cu mâncare și bunuri care ar trebui să ajungă în Odesa.
Containere înalte de 13 metri, aproape cât blocurile, au apărut pe platforma Portului.
Aglomerația are loc, conform unui satelit de monitorizare, din cauza faptului că navele ocolesc portul ucrainean Odesa.
„Sunt fluxuri de marfă care sub o formă sau alta sunt împiedicate să ajungă la destinatar, destinatarii din Ucraina și originatori de fluxuri de marfă din Ucraina care vor să exporte.”, spune Laurențiu Mironescu, comandant de navă.
Portul Constanța se află într-o problemă de logistică în interconectarea cu spațiul ucrainean
„Ne confruntăm cu o problemă de logistică aceea de interconectare către spațiul ucrainean în condițiile în care noi ca parte a UE am dezvoltat aceste lucruri cu țintă către coridoarele europene, astfel încât Constanța să fie poarta UE.
Într-un terminal din Portul Constanța sunt depozitate zeci de componente pentru o fermă de eoliene din Ucraina.
„Au venit cu solicitarea ca să poată să își ducă marfa, nemaiputând duce de la Odesa la Chișinău, au venit cu varianta ca toată marfa să vină prin portul Constanța, să meargă spre Chișinău.”, spune Adriana Calapis, director în cadrul Ministerului Transporturilor.