Valoarea ajutorului social de înmormântare s-a majorat cu 700 de lei față de anul trecut. Acum, suma este de 6.789 de lei.

Ajutorul de înmormântare- majorat la 6.789 de lei

De asemenea, jumătate din acest ajutor se acordă și la decesul unui membru de familie al persoanei asigurate, în cazul în care este pensionar sau angajat și plătește impozite pentru asigurările sociale.

În acest caz, ajutorul va avea o sumă de 3.395 de lei.

Sumele de bani ale ajutoarelor de înmormântare se acordă o singură dată, doar unui membru al familiei care depune cerere în acest sens și certificatul de deces în original.

În același timp, angajații de la Asigurările Sociale trebuie să stabilească identitatea celui care solicită acest ajutor, și de aceea, cererea trebuie să fie însoțită și de o copie după cartea de identitate a solicitantului.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: „Blonda lui Putin” s-a supărat pe o ziaristă și a trimis securitatea la ea, după ce i-a pus o întrebare: Nu discut viața mea personală- antena3.ro

Citeste si: Un brașovean a adunat zeci de mașini scoase din uz pe un câmp. Ce au descoperit polițiștii că facea de fapt- wowbiz.ro

După depunerea cererii, inspectorii de la Casele Teritoriale de Pensii, de pe raza județului unde a domiciliat decedatul, vor face verificări ce constă în confirmarea celor declarate de solicitant pentru a afla dacă este eligibil. În cazul în care totul este în regulă, va urma și plata ajutorului de înmormântare. 

Citește și: VIDEO- Haos la Bacău la împărțirea cutiilor cu alimente din partea UE: oamenii s-au îmbulzit la coadă, iar un bătrân a leșinat

Ce acte sunt necesare pentru a beneficia de ajutorul de înmormântare

Cei care vor să beneficieze de un ajutor de înmormântare, trebuie depus un dosar, care, ulterior, va fi analizat de Casele Teritoriale de Pensii.

Solicitantul trebuie să depună în primul rând o cerere, însoțită de mai multe acte, pentru ca ajutorul să fie trimis în următoarele 72 de ore.

Actele necesare dosarului sunt:
– cerere pentru acordarea ajutorului,
– declarație pe propria răspundere ca aceste cheltuieli au fost suportate integral de către solicitant,
– declarație pe propria răspundere că persoana decedată avea calitatea de pensionar sau asigurat,
– adeverință de salariat în care se menționează că decedatul era salariat și nu a beneficiat de concediu fără salariu sau absențe nemotivate la data decesului,
– adeverința de salariat membru familie

De asemenea, în cazul în care decedatul era pensionar și decesul a avut loc înainte de plata pensiei pentru luna în curs, se poate depune o cerere pentru plata acesteia în numerar sau în contul bancar al persoanei decedate sau al solicitantului.

Citește și: Vouchere pentru electrocasnice 2023- Programul Rabla ar putea suferi modificări


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si