Close sidebar
Close sidebar

VIDEO: ANPC intervine în disputa caselor de marcat automate din magazin: „Cred că este imperios necesară păstrarea caselor asistate direct de casier”

Problema caselor de marcat devine una reală. În timp ce unii români consideră că noile case automatizate, de tip „self service” sunt un pas mare spre viitor, alții consideră că mai mult îi încurcă pe oameni.

Ana-Maria Costea,

ANPC intervine în disputa caselor de marcat automate din magazin: „Cred că este imperios necesară păstrarea caselor asistate direct de casier”

[Sursa foto: Freepik]

DISTRIBUIE
acest articol


In articol:

ANPC  nu a putut sta deoparte în ceea ce privește „neînțelegerea” caselor de marcat automatizate.

Președintele ANPC a constatat că ceea ce se întâmplă în prezent este o „abordare discriminatorie”, nefiind luată în calcul prezența la cumpărături a consumatorilor în vârstă și nefamiliarizați cu tehnologia.

Citește și: VIDEO- Autovehiculele gălăgioase nu vor mai putea circula noaptea. Va fi impus un nou proiect de lege

Șeful ANPC, despre „scandalul” caselor de marcat automatizate

Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, a intervenit în „scandalul” cu privire la casele de marcat automatizate și care ar fi cea mai bună abordare.

„Nu cred că alegerea are legătură neapărat cu a-ţi scana singur produsele. Cred, în acelaşi timp, că această automatizare ar fi trebuit să ia în calcul prezenţa la cumpărături a consumatorilor în etate, în vârstă, nefamiliarizaţi cu toate diligenţele de a-şi scana şi a-şi marca singuri cumpărăturile.

Citește și: VIDEO- Noi proiecte de lege. Indemnizația pentru mame ar putea crește, iar cele care au copii sub 5 ani ar putea beneficia de prioritate la casele de marcat

Or, la acest moment, cred că este o abordare discriminatorie din această perspectivă, dar, din discuţiile purtate cu o parte dintre reprezentanţii operatorilor economici ce implementează acest sistem, am înţeles, lucru pe care îl vom şi verifica, că aceste case beneficiază, totuşi, de o asistenţă din partea personalului angajat al operatorului economic.

Citeste si: Iasmina este adolescenta din Iași, care și-ar fi pus capăt zilelor după o ceartă cu părinții. Verișorul tinerei face declarații cutremurătoare: „A fost pedepsită”- kanald.ro

Citeste si: Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22 de ani! Tânăra a fost găsită fără suflare în locuința familiei sale. Cei care au cunoscut-o sunt în stare de șoc- wowbiz.ro

Citeste si: O femeie și-a drogat fetița de un an ca să câștige mai mulți urmăritori pe TikTok. Fetița a fost operată degeaba pe creier de două ori- antena3.ro

Citește și: VIDEO- Un român şi iubita sa, fostă Miss Mexic, au furat vin în valoare de 1,6 milioane de euro

Cred că este imperios necesară păstrarea caselor asistate direct de casier, tocmai pentru a putea răspunde întrebărilor consumatorilor legat de o anumită cantitate, calitate sau orice altă informaţie ar avea nevoie legat de produsele

achiziţionate", a afirmat Constantinescu, relatează Agerpres.

Citește și: Cine va avea prioritate la casele de marcat

O rețea franceză de magazine a anunțat că renunță la casele de marcat

O rețea franceză de magazine va elimina casele de marcat clasice și le face înlocui cu case self service pentru evitarea aglomerației.

Citește și: VIDEO- O rețea franceză de magazine a anunțat că renunță la casele de marcat

Cu toate acestea,  „colegii noștri din zona caselor rămân la dispoziția oricărui client care are nevoie de ajutorul lor și nicio persoană nu a fost disponibilizată” au adăugat reprezentanții magazinelor. 

După eliminarea caselor de marcat, casierii vor deveni  consultanți pentru clienții care fac cumpărături. Acest poriect a fost deja implementat în 12 hipermarketuri din București, Cluj, Constanța, Brașov, Iași și Timișoara, iar până în 2025 se va extinde în toate magazinele și se va renunța la casele de marcat clasice.

Citește și: VIDEO- Un bărbat cu cagulă pe față și înarmat cu un cuțit a amenințat o vânzătoare și i-a furat banii. Totul s-a petrecut într-un magazin din Baia Mare

După aflarea acestei vești, clienții au avut diverse reacții. Marian Godină, a criticat dur pe rețelele de socializare nou proiect implementat. Acesta și-a împărtășit opinia cu internauții care îl urmăresc, printr-un mesaj postat pe pagina sa de Facebook.

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: O femeie și-a drogat fetița de un an ca să câștige mai mulți urmăritori pe TikTok. Fetița a fost operată degeaba pe creier de două ori- antena3.ro

 „Aveam ditamai coșul plin ochi cu tot felul de produse pe care am realizat că va trebui să le scanez. Aveam opțiunea să abandonez coșul așa plin cum era și să îmi văd de treabă, dar nu am făcut-o gândindu-mă că un om va trenui să așeze la loc toate produsele alea adunate de prin tot magazinul. M-am apucat să le scanez singur, stângaci, pentru că eu nu sunt casier, dar (n.r. magazin) a ținut să mă transforme în unul.

Citește și: VIDEO- O nouă țeapă în mediul online. Cum au fost păcăliți cumpărătorii unui site de electrocasnice

Nu știu ce s-a întâmplat cu acele doamne care lucrau la case, nu știu dacă au fost disponibilizate, dar sigur prin metoda asta magazinul face economie.(...) Așadar, eu nu vreau să fiu casier gratuit pentru nimeni. Aaa, că se întâmpla să intru în ditamai magazinul doar pentru câteva produse, îmi și conveneaau casele alea unde îmi scanam singur o apă și un bax de scutece, dar când aveam un ditamai coșul plin preferam să stau la o casă clasică.

Citește și: VIDEO. Un oraș din Elveția te plătește cu 25.000 de euro ca să te muți acolo

Acum vor spune unii că ăsta e progres, a avansat tehnologia. Eu consider că nu e așa, ci doar s-a schimbat omul care scanează produsele, adică din casierița care avea un salariu să facă asta, a devenit casier clientul, fără să fie recompensat nici măcar cu o reducere.(...) Dar soluția mea e simplă, nu mă mai duc acolo, la fel cum celor care le place asta pot merge în continuare, că doar e evoluția tehnologiei și <<cost saving>>. Aștept  acum să apară restaurantele în care mergi în spate să-ți faci o omletă, iar la final te duci cu farfuria să o speli”.

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI