Oficialii ANPC s-au întâlnit, miercuri, cu reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, pentru discuţii despre măsurile pentru prevenirea extinderii coronavirus, informează joi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
Citeste si: Anunț de ultim moment făcut de producătorii de medicamente
În cadrul întâlnirii, membrii AMRCR au adus la cunoștința ANPC o serie de măsuri implementate în cadrul rețelelor de retail pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19, astfel:
- La nivelul lanțurilor comerciale din cadrul AMRCR s-au luat măsuri menite să prevină aglomerările și s-au implementat măsurile recomandate pentru dezinfectarea zonelor de interacțiune intensă (cărucioare, clanțe/mânere, uși acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift, grupuri sanitare etc);
- Personalul din cadrul magazinelor este instruit și monitorizează permanent respectarea distanței de siguranță (minim 1 m) între clienți, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afișe la casă sau distanțatoare sub diverse forme de panotaj ;
- Marile lanțuri comerciale au stabilit grupuri interne de lucru pentru implementarea tuturor măsurilor menite să protejeze sănătatea clienților și angajaților deopotrivă ;
- Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situații de majorări de prețuri ;
- Stocurile de alimente de bază nu reprezintă o problemă, iar traficul de consumatori variază în funcție de specificul și formatul fiecărui magazin;
- La acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, deși cererea continuă să fie foarte mare;
- Clienții sunt informați cu privire la măsurile de prevenire a infecției cu COVID-19 printr-o serie de afișe și mesaje în cadrul punctelor de vânzare ;
- S-au sistat activitățile de sampling și cele de testare a produselor dermo-cosmetice în magazin ;
- În condițiile suspendării activității școlare, s-au implementat sisteme și programe speciale de lucru pentru a veni în sprijinul angajaților cu copii;
- Programul de lucru a fost regândit pentru a se limita aglomerările în mijloacele de transport ;
- S-a implementat o procedură de triaj a angajaților pentru a preveni accesul la locul de muncă a persoanelor care prezintă simptomatologie specifică (ex.
- Au fost stabilite componențe clare nominale ale echipelor de lucru, precum și perimetre stricte în care angajații își desfășoară activitatea și fluxuri de deplasare în cadrul activității ;
- Membrii au informat că există proceduri interne cu privire la orice situația deosebită ce este raportată imediat angajatorului și autorităților.
Citeste si: A murit primul român suspect de coronavirus
Pentru clienții din magazine, în această perioadă se recomandă:
- Păstrarea unei distanțe de siguranță de minim 1 metru față de celelalte persoane din magazin;
- Respectarea indicațiilor și mesajelor afișate în magazine;
- Evitarea cumpărăturilor în orele de vârf;
- Efectuarea cumpărăturilor la cele mai apropiate magazine pentru a se evita folosirea mijloacelor de transport în comun;
- Evitarea desfacerii în magazin a produselor ambalate;
- Folosirea mănușilor de unică folosință sau a pungilor disponibile în magazin;
- Utilizarea dispenserelor cu produse dezinfectante poziționate în spațiile publice.
Citeste si: Unde au greșit italienii? Cauzele epidemiei de coronavirus din Italia
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro