In articol:
- Cele două societăți au primit amenzi de câte 200.000 de lei
- Ce pași trebuie să urmeze un consumator dacă are neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale
În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că societățile ENEL ENERGIE și ENEL ENERGIE MUNTENIA au emis facturi aferente consumului de energie electrică pentru luna noiembrie 2021 conținând schema de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr.
Citeste si: Guvernul propune noi soluții pentru facturi mai mici la gaze și curent electric
Cele două societăți au primit amenzi de câte 200.000 de lei
În ceea ce privește domeniul gazelor naturale, societățile ENEL ENERGIE și ENEL ENERGIE MUNTENIA, nu au emis facturi clienților beneficiari ai schemei de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr.
„Totodată, au fost dispuse măsuri pentru restabilirea legalităţii în sensul facturării consumului de gaze naturale aferent lunii noiembrie 2021 și aplicarea schemei de sprijin beneficiarilor acesteia”, transmite ANRE.
Citeste si: Românii vor primi două facturi la energie în luna decembrie
Ce pași trebuie să urmeze un consumator dacă are neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale
Clienții finali care au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuție pentru clarificări, acesta având obligația transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.
În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanței de judecată.
ANRE recomandă clienților finali de energie electrică/gaze naturale următoarele:
-să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;
-să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
-să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;
-să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condițiile prevăzute în contract (preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanța de judecată.
- Citeste si: Electrica, acuzată de un client că i-ar fi scumpit gazele de șapte ori mai mult ca până acum