Close sidebar
Close sidebar

ANT: 1.100 de turişti au fost păgubiţi de o agenţie de turism. Valoarea contractelor ajunge la 460.000 euro

Aproape 1.100 de turişti au fost păgubiţi de către agenţia de turism Mareea, care a anunţat sâmbătă pe propriul site că nu le va mai onora vacanţele şi că va intra în insolvenţă, suma tuturor contractelor ridicându-se la 460.000 euro, din care 285.000 euro sunt restanţe către furnizori, potrivit rezentanţilor Direcţiei generale de control şi autorizare turism din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT).

,


DISTRIBUIE
acest articol

Agenţia de turism Mareea Comtur a fost amendată de ANT, în urma controlului de săptămâna trecută, demarat în urma a patru reclamaţii venite pe adresa autorităţii.

"În urma acţiunii de verificare au fost aplicate sancţiuni pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale, pentru prezentarea informaţiilor nereale în oferte, dar şi pentru neprezentarea Registrului Unic de Control. În afară de sancţiunea pecuniară în valoare de 14.000 lei, a mai fost aplicată şi sancţiunea complementară de retragere a licenţei", arată ANT, într-un comunicat.

Controlul s-a desfăşurat în perioada 26 august şi 3 septembrie.

"Menţionăm faptul că reprezentanţii agenţiei de turism au afirmat că sunt într-un permanent contact cu patronatul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România- ANAT, dar şi cu alte agenţii de turism, pentru găsirea unor soluţii pertinente clienţiilor păgubiţi", arată autoritatea.

La rândul său, ANAT anunţă că turoperatori membri ai patronatului, reprezentanţii ai agenţiei de turism Mareea şi hotelieri, mulţi dintre ei membri ai Federaţiei Patronale din Turismul Românesc (FPTR), au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turiştii cărora

agenţia de turism nu le mai poate onora vacanţele plătite anterior pentru luna septembrie.

"O parte dintre turişti vor fi rerutaţi către Complexul Mercur-Minerva, deţinut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării", arată ANAT.

În acelaşi timp, în unele cazuri, vacanţele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinaţiile respective, ca urmare a sprijinului oferit de operatori din turism, precizează ANAT.


##CITAT172##

Citeste si: SFÂȘIETOR! Arina a fost filmată în momentul în care a murit. În videoclip se mai aud doar țipete- kanald.ro

Citeste si: Un bilet scris de Robert, descoperit la scurt timp după ce el și Giuly au fost descalificați din "Casa Iubirii". Cui îi era destinat? Conținutul lui, făcut public chiar de Robi, fostul său coleg de cameră- wowbiz.ro

Citeste si: „Blonda lui Putin” s-a supărat pe o ziaristă și a trimis securitatea la ea, după ce i-a pus o întrebare: Nu discut viața mea personală- antena3.ro

”În ultimele două-trei săptămâni, mai mult de 200 de turişti şi-au putut efectua vacanţele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agenţia Mareea să depăsească situaţia critică din punct de vedere financiar şi pentru a evita perturbări în piaţa de turism. Preluăm turişti şi în aceste zile ”, a declarat peşedintele ANAT, Alin Burcea.

Oficialii ANAT spun că sunt în permanentă legătură cu celula de criză înfiinţată în această dimineaţă de Mareea, care anunţă turiştii despre serviciile operative de relocare şi alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri.

Numerele de telefon ale celulei de criză sunt afişate pe pagina de internet a Mareea (www.mareea.ro).

Turoperatorul Mareea, care a fost implicat în tragicul accident din Muntenegru din 2013, unde şi-au pierdut viaţa 18 români iar alţi 29 au fost răniţi, şi-a anunţat sâmbătă dimineaţa incapacitatea de plată şi că va cere deschiderea procedurii de insolvenţă.

Pentru recuperarea sumelor datorate de agenţia de turism, în cazul în care nu se acceptă soluţiile compensatorii oferite de turoperatori şi hotelieri, turiştii se pot adresa companiei care a eliberat poliţa de insolvenţă pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.

”În limita a 50.000 de dolari, nu toţi turiştii îşi vor recupera banii achitaţi. O astfel de situaţie ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluţii optime pentru garantarea pachetelor de vacanţă. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităţilor ”, mai spune preşedintele ANAT.

De asemenea, consiliul director al ANAT a aprobat sâmbătă forma finală a propunerii de ordonanţă pentru crearea Fondului de garantare, pe care o va trimite Autorităţii Naţionale pentru Turism, variantă care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turişti pentru pachetele de servicii. ”Îl rugăm pe ministrul Economiei, Costin Borc, să acţioneze cu celeritate în cazul propunerii ANAT astfel ca niciun turist să nu mai aibă de suferit”, precizează preşedintele ANAT.

Una din cele mai mari agenţii de turism din România, Mareea, va intra în insolvenţă, după ce şi-a anunţat clienţii că nu le va mai putea onora vacanţele, potrivit unui anunţ publicat pe site-ul patronatului Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT). De altfel, Mareea s-a şi retras vineri din patronatul ANAT.

Mareea este a doua agenţie de turism din România care îşi anunţă insolvenţa în numai o lună de zile, după cazul Genius Travel, care, în mod asemănător, întâi şi-a anunţat clienţii că nu le pot onora vacanţele plătite, iar ulterior şi-a depus cerere la Tribunalul Bucureşti de intrare în insolvenţă. 136.000 de euro a fost paguba suferită de 147 de turişti care şi-au cumpărat vacanţe de la această agenţie.

Touroperatorul Mareea a avut anul trecut afaceri de 66,3 milioane lei. Într-un clasament realizat de ANAT al celor mai mari 30 de agenţii de turism din România, Mareea fiigurează pe locul 13.

”Turoperatorul Mareea a înfiinţat în această dimineaţă (sâmbătă dimineaţa, n.r.) o celulă de criză pentru a răspunde operativ turiştilor şi partenerilor afectaţi de deschiderea procedurii de insolvenţă şi reorganizare şi pentru a gestiona o parte cât mai mare din rezervările cu check-in azi, 3 septembrie, şi mâine, 4 septembrie. Am înştiinţat toţi clienţii şi partenerii cu rezervări în perioada 3.09-31.12.2016, prin sms şi mesaje pe internet, despre situaţia actuală", se arată în declaraţia de presă a departamentului de comunicare şi marketing Mareea, publicată pe site-ul ANAT.

Agenţia precizează că, împreună cu turoperatori membri ANAT şi partenerii hotelieri, căută soluţii pentru a oferi alternative (relocări) unui număr cât mai mare de turişti.

”Stimaţi clienţi/ Stimaţi parteneri, Cu părere de rău vă anunţăm că MAREEA este începând de astăzi, 03.09.2016, în imposibilitate de a mai onora angajamentele asumate. În consecinţă vom declanşa procedura de insolvenţă şi vom încerca, în perioada imediat următoare, să gestionăm exclusiv rezervările curente (turiştii aflaţi în acest moment în unităţile de cazare din ţară şi străinătate). Astfel, începând cu data de 04.09.2016 nu vom mai putea onora nici una dintre rezervările confirmate. Pentru recuperarea sumelor datorate de către MAREEA, vă rugăm să vă adresaţi asiguratorului societăţii (poliţa de insolvabilitate nr: 8100258X) şi să faceţi demersurile necesare pentru recuperarea sumelor. Regretăm întreaga situaţie precum şi neplăcerile cauzate. Cu stimă, Echipa MAREEA ”, este anunţul transmis de Mareea turiştilor săi.

De asemenea, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism precizează, tot într-un anunţ publicat pe site-ul său, că a luat act de decizia agenţiei de turism Mareea Comtur de renunţare la calitatea de membru al asociaţiei începând cu 2 septembrie 2016.

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI