Fie că este vorba de o excursie până la munte, fie că va fi o iarnă mai călduroasă în orașul în care stai, trebuie să știi că cele mai sigure cauciucuri pentru acest sezon sunt cele speciale pentru iarnă, nu cele All-Season. Vei putea frâna mai din timp, spre deosebire de frânarea obținută cu niște cauciucuri de tip All-Season, totodată vei putea face față în curbe cu siguranță datorită aderenței pe care le oferă cauciucurile de iarnă.

Luna noiembrie este luna în care toată lumea ar trebui să își echipeze mașina cu noile cauciucuri de iarnă, deoarece temperaturile pot fi și sub 7 grade, iar odată cu această temperatură pot apărea fenomene precum polei, gheață sau zăpadă. În cazul acesta ai nevoie de un set de cauciucuri care să fie suficient de calitativ pentru a avea aderența corespunzătoare.

Mulți oameni se gândesc dacă să își cumpere cauciucuri All-Season sau să opteze pentru varianta mai costisitoare de a-și cumpăra două seturi de cauciucuri: unul de iarnă și unul de vară. Iată diferența pe timpul iernii a cauciucurilor de tip All-Season și a celor de iarnă.

Unii șoferi se întreabă: “Am nevoie de anvelope de iarna daca am anvelope All-Season pe mașina mea?” Raspunsul este unul scurt: “probabil că da”. Pentru a înțelege ce anume aveți nevoie, trebuie să înțelegeți mai întâi diferențele dintre anvelopele de iarna si anvelopele All-Season. Fiecare nevoie a unui șofer este diferita în funcție de condițiile meteorologice și de drumurile pe care le parcurg. 

Anvelopele All-Season

Multe vehicule sunt echipate cu anvelope All-Season atunci când părăsesc fabrica. Deoarece sunt construite sa ofere o plimbare relativ linistita, o durata lunga de viată a benzii de rulare si o performanta pe tot parcursul anului, nu-i de mirare de ce sunt atât de populare. Pneurile All-Season oferă performanțe versatile si sunt proiectate sa funcționeze într-o varietate de condiții, inclusiv pe drumuri umede si conducere ușoară de iarnă.

Toate anvelopele All-Season sunt concepute pentru a oferi o combinație de beneficii de la anvelopele de vară și de iarnă.

Pentru a oferi performante bune într-o varietate de condiții de conducere, anvelopele All-Season trebuie in mod inevitabil sa compromită unele capacități maxime de performanță de vară și de iarnă. Asta înseamnă că anvelopele All-Season nu vor oferi aceleași cantitați de aderență extremă și manipulare ascuțită a anvelopelor de vară. De asemenea, o anvelopă All-Season nu este concepută pentru a face față condițiilor extreme de iarnă, cum ar fi trekkingul prin zăpadă sau conducerea pe gheață.

Anvelopele All-Season sunt o opțiune excelenta pentru șoferii care trăiesc în condiții climatice moderate si nu se confrunta frecvent cu friguri extreme, gheata și zăpadă in lunile de iarnă, ceea ce nu e cazul pentru șoferii din Romania.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Citeste si: INTERVIU. Traian Băsescu: ”Sunt cei mai slabi candidați din toate alegerile prezidențiale prin care a trecut România”- wowbiz.ro

Citeste si: Avertizare meteo! Ninsori și vânt puternic în mai multe regiuni din țară

Citeste si: Care sunt localitățile unde oamenii pot ieşi la pensie mai devreme fără să fie sancționați

Anvelopele de iarnă și zăpadă

Când vine vorba de condusul in vremea de iarna, problema alegerii anvelopei potrivite devine prioritara. De la ninsori grele la gheata, drumurile de iarna sunt extrem de imprevizibile. Aceste condiții provoacă anvelopele sa ofere tracțiune mai mult ca niciodată. Combinația dintre temperaturile scăzute, gheata si zăpada poate fi întâmpinata cel mai bine de anvelopele de iarnă special concepute pentru a rula în condiții de iarnă dificile.

Exista caracteristici specifice ale anvelopelor de iarna care le fac unice: banda de rulare, adâncimea șanțurilor, modele si muchii.

Cauciucul – În temperaturi extrem de scăzute, cauciucul anvelopei All-Season sau al anvelopei de vară rigidizează și devine mai puțin capabil să asigure o tracțiune suficientă. Pentru a combate acest lucru, compușii de cauciuc ai anvelopelor de iarnă sunt proiectați sa rămână flexibili, permițând anvelopei sa aibă o aderenta mai buna cu drumul.

Adâncimea șanțurilor – O caracteristica unica a anvelopei de iarnă este adâncimea șanțurilor și modelele unice ale benzii de rulare. Acestea reduc acumularea zăpezii și asigură o mai bună tracțiune pe zăpadă. Modelele de rulare a anvelopei de zăpadă sunt proiectate pentru a canaliza zăpada, a uda și elimina apa.

Citeste si: Nou beneficiu pentru pensionarele cu venit de până în 3.000 de lei. Ce gratuitate vor primi acestea- kfetele.ro

Citeste si: EXCLUSIV! Cum va arăta ediția aniversară UNTOLD 2025? Edy Chereji: „Va fi fără îndoială cea mai impresionantă de până acum”. Cât costă biletele?- radioimpuls.ro

Citeste si: Val de aer polar în România. A nins și s-a depus strat consistent de zăpadă. Imagini din Brașov, Cluj, Neamț- antena3.ro

Muchii – Pneurile de iarna prezinta, de asemenea, un număr crescut de margini si densități mari de spuma sau, cu alte cuvinte, mii de fante mici in banda de rulare care asigura tracțiunea pe gheata.

Care este alegera potrivită

Soluția pentru anvelopele de iarna sau de zăpadă fata de anvelopele anvelopelor All-Season va depinde de țara în care locuiți și de condițiile în care conduceți.

Așadar, dacă nu locuiți in Romania, sau este o iarna domoala in Romania, și vedeți doar câțiva fulgi de zăpadă în fiecare an, iar drumurile înghețate sunt mai degrabă temporare, anvelopele All-Season sunt probabil o alegere buna.

Dar daca știți că există o perioadă clară în care drumurile sunt mereu înghețate și constituie o problema (cum e adesea în iernile din Romania), anvelopele de iarna nu reprezintă o măsură de precauție superioară, ci sunt o măsură esențială de siguranță care vă poate salva viața.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si