In articol:
- Cumpărătorii trebuie să fie atenți la reducerile false
- Reduceri false în magazine în această perioadă
„Consumatorii trebuie să ştie că orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou
Orice produs cu preţ redus, indiferent de tip, trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei ('soldare/soldări/solduri', 'lichidare', 'promoţii'), însoţită de data de debut şi de durata acesteia”, precizează Paul Anghel.
Cumpărătorii trebuie să fie atenți la reducerile false
Comisarul ANPC spune că, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”.
„În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală, la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat.
Citeste si: Pensiile românilor se indexează de la 1 ianuarie 2025! Cum poți vedea dacă ți se majorează pensia- kanald.ro
La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional”, a afirmat directorul general al ANPC.
Reduceri false în magazine în această perioadă
Până în prezent, în urma acțiunilor de control, comisarii ANPC au constatat o serie de abateri la reduceri, mai ales în această perioadă a anului, cum ar fi: prezentarea într-o formă ambiguă a promoţiilor, adică existau afişe cu "reduceri de la 29,99", ceea ce inducea consumatorul în eroare, acesta putând înţelege că procentul de reducere se aplică de la baza de 29,99, erau afişe cu "reduceri până la 50%", dar la data şi ora controlului în unitate nu exista niciun articol cu reducere de 50%, erau afişate reduceri promoţionale fără a fi specificate produsele care beneficiau de aceste reduceri, în condiţiile în care nu toate produsele din magazin se vindeau cu preţ redus.
Alte exemple de abateri prezentate de Paul Anghel vizează zona de încălţăminte, unde bulina roşie cu care erau semnalizate produsele ca fiind cu preţ redus menţiona reducere de până la 30% şi de până la 50%, dar în realitate aceste reduceri s-a constatat a fi de până la 29,17%, respectiv 49,06%.
Citeste si: Anul 2025 anunță primirea de noi vouchere! Care sunt persoanele care pot beneficia de ele- kfetele.ro
Citeste si: Banca Mondială aduce vești proaste pentru Guvernul României