„Astăzi, au fost adoptate o serie de modificări si completări ale cadrului general de organizare si functionare a sistemului de inspectie tehnică periodică a vehiculelor inmatriculate sau inregistrate in Romania. E vorba in spetă despre o adaptare a acestor regulamente la o serie de directive europene(...). O noutate care este introdusă se referă la clasificarea defectiunilor constatate cu prilejul inspectiei tehnice periodice, defectiuni care vor fi incadrate in functie de grade de risc asupra sigurantei rutiere, dar si de impactul asupra mediului”, a declarat Alina Petrescu după sedinta de guvern.
Potrivit purtătorului de cuvant al Executivului, sunt trei grade de defectiuni constatate: deficiente minore, deficiente majore si deficiente periculoase.
„Acestea din urmă reprezintă acele deficiente care constituie un risc direct si imediat la adresa sigurantei rutiere sau care au impact direct asupra mediului”, a explicat Alina Petrescu.
Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
Totodată, Alina Petrescu a precizat că autovehiculul care trece prin această inspectie tehnică va primi, la final, un certificat ITP continand elementele standard aferente codurilor armonizate in cadrul Uniunii Europene.
„Dacă vehiculul nu trece această inspectie, dacă se constată deficiente majore sau periculoase, va fi necesară o nouă inspectie a vehiculului in cel mult 30 de zile de la inspectia initială”, a spus
Alina Petrescu.
Ea a arătat că aceste modificări urmează să fie explicate suplimentar printr-un ordin al ministrului Transporturilor.
Sursă: Agerpres