Au cheltuit 12 milioane de euro pentru un drum inchis. Cum arata soseaua Transbucegi, la 4 ani de la inaugurare
Au cheltuit 12 milioane de euro pentru a face soseaua numita Transbucegi, dar, de aproape 4 ani, de cand au inaugurat-o, autoritatile au interzis accesul pe acest drum, care duce spre Sfinx si Babele. Asfaltul s-a surpat pe alocuri, iar, în curbe, nu exista parapeti de protectie.
In data de 13 august 2017 se vor implini 4 ani de zile de cand aceasta sosea, transbucegi a fost inaugurata de catre autoritati cu surle si trambite. Scrie mare: interzis circulatiei publice.
Asa arata acum Transbucegiul- drumul spectaculos de munte, care te urca la 2000 de metri altitudine, pana in apropiere de Sfinxul si Babele.
Din anul 2013, de la marea inaugurare si pana acum, autoritatile n-au reusit nici sa consolideze soseaua si nici sa monteze parapetii de protectie. Astfel, drumul s-a transformat intr-un real pericol, mascat printr-un banal indicator.
Prinsi in mirajul unui peisaj spectaculos, soferii nici macar nu vad ceea ce e chiar in fata lor. Pe anumite portiuni, soseaua care trebuia sa aiba doua benzi se ingusteaza, iar de pe versanti sunt pe cale sa se prabuseasca bolovani uriasi.
Pe langa pericolul unei tragedii, exista si riscul financiar. Fiind un drum inchis , firmele de asigurare nu sunt obligate sa plateasca niciun leu in cazul unui accident.
Proiectul a demarat In septembrie 2010, prin colaborarea judetelor Dambovita si Prahova. Transbucegiul promitea a fi o sosea lunga de 16 kilometri, cu doua benzi de circulatie. In realitate, drumul este atat de ingust incat pe anumite portiuni soferii trebuie sa se astepte unii pe altii.
Pentru acest proiect indraznet s-au cheltuit douasprezece milioane de euro- bani proveniti de la consiliile judetene Dambovita si Prahova si de la Ministerul Dezvoltarii Regionale.
Abia dupa inaugurarea din 2013, autoritatile si-au dat seama ca lucrarile au fost facute de mantuiala. Pentru reparatii, consiliul judetean Prahova a mai alocat anul acesta un milion de lei!
EXCURSII ORGANIZATE PE TRANSBUCEGI
Turistii care nu vor sa isi puna viata in pericol, dar vor neaparat sa parcurga Transbucegiul, pot apela la firmele de transport private, care organizeaza un traseu complet.
Marius Milu- -ghid turistic: „Dureaza minim 3 ore si jumatate si maxim 5 ore si jumatate 6.28+ 06.45 costa 90 de lei si depinde de traseu. mai sunt doua trasee optionale si ajunge la 100 de lei de persoana”.
Pana cand va dura aceasta situatie tipic romaneasca, nu stim! Ceea ce stim cu siguranta este ca, desi soseaua Transbucegi figureaza ca fiind in reparatii, in realitate pe traseu nu exista nici utilaje, nici muncitori.