Autobuzele RATB sunt adevarate bombe cu ceas. Sute de mii de calatori sunt in pericol
Călătorii care folosesc în aceste zile mijloacele de transport RATB nu se mai simt în siguranţă.
Autobuzele vechi au o groază de defecte, dar cel mai grav e că sistemele de frânare cedează în trafic, când vehiculele sunt pline de oameni. Avem imagini în exclusivitate cu anvelopele extrem de uzate, despre care sindicaliştii RATB spun că sunt adevărate bombe cu ceas.
VALTER CIOBANESCU, lider de sindicat al RATB: "Un cauciuc normal de iarna trebuie sa aiba striatii si pe coama, nu doar pe diagonala.
Afirmatiile extrem de grave apartin soferilor RATB, care vorbesc fara perdea despre nereguli grave ce pun in pericol de moarte vietile calatorilor. Pe langa faptul ca circula cu anvelope uzate, de multe ori, autobuzele raman fara frane, le sar rotile sau se deschid usile in mers, ca din senin. S-a intamplat si in aceasta dupa amiaza, in Colentina.
"Nu se mai inchid? Pleaca cu usile deschise. Pur si simplu asa? Da. De ce? La bord ce apare? Deranjament comanda-frana"
Asta pentru ca instalatiile de aer ingheata de la frig.
Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
VALTER CIOBANESCU, lider de sindicat al RATB: "Dopurile de gheata se formeaza pentru ca instalatia de aer are un filtru care opreste acel condens. Acele filtre daca nu sunt inlocuite la timp se intampla dezastre"
Un dezastru era cat pe ce sa se petreaca tot astazi, in Rahova. Un alt sofer a ramas fara frane si a provocat un accident rutier. Oamenii spun ca astfel de scene sunt la ordinea zilei.
Sofer RATB: "Fara frane ati ramas? Eu nu prea, dar sunt cam lungi. Dar alti colegi ati auzit sa ramana? Da. De multe ori? Cam, cam. Placute de frana, becuri. Nici becuri. Am cumparat la becuri de m-am saturat"
Valter Ciobanasu e sofer de 20 de ani si liderul de sindicat al angajatilor de la RATB. Spune ca, in ultimii ani, conducerea n-a dat doi bani nici pe siguranta lor si nici pe cea a calatorilor.
Sofer RATB: "Uitati cu ce improvizatii umblam, ca sa stea. Din 100 de autobuze, doua daca corespund, sa nu aiba defect la bord. Asta are un defect daca ma uit. Defect iluminare exterioare, lumini ceata-spate, defect semnalizare, defect deja lipsa becuri. Defect incalzire-ventilatie"
Culmea e ca in vreme ce conducerea RATB pretinde ca e in pierdere si ca n-are bani pentru servicii de calitate, in noiembrie anul trecut s-au gasit fonduri destule pentru sporuri salariale destinate sefilor institutiei.
VALTER CIOBANESCU, sofer RATB: "Ei spun ca n-au ce sa faca, sa mergem si noi atent.
Pregatirea de iarna la RATB se face prin acte aditionale de marire a salariilor, sporuri"Directorii regiei de transport public au refuzat sa dea explicatii in fata camerei de filmat.