Imaginile filmate cu drona pe șantierul autostrăzii Transilvania, o bucată de 42 de kilometri dintre Nădășelu și Poarta Sălajului, arată că muncitorii par tot mai hotărâți să dea gata acest tronson la termen- în 2023.

Au fost inaugurați doar 5 kilometri

Însă, deși avântul lor e evident, se lovesc în continuare de probleme. În primul rând există un sit arheologic care încă nu a fost descărcat și mai trebuie viaducte și poduri.

Apoi, dealurile îmbibate în apă dau mari bătăi de cap.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură:   „Dacă dealurile astea o să stea, într-un final, locului, că se mişcă mai ceva ca o felie de tort şi dacă antreprenorul va reuşi să suţină ritmul extraordinar pe care îl are și am recunoscut-o! Este posibil să vedem, în special segmentul Nădăşelu-Zimbor gata, cel puţin pentru trafic, inaugurat, în decembrie, anul viitor!"

Citeste si: La un pas de o tragedie în județul Giurgiu: Un microbuz în care se aflau nouă persoane a fost implicat într-un accident

Doar aici, costurile se ridică la circa 800 de milioane de euro.

Citeste si: Gestul șocant al unui pompier italian. A furat telefonul unui tânăr mort în accident, ca să îl ofere cadou fiicei sale

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Dacă ne mutăm acolo unde-i mai important, în vestul țării, unde autostrada Transilvania ar trebui să ne lege de restul Europei, situația e de-a dreptul revoltătoare. Au fost inaugurați 5 kilometri- de la granița cu Ungaria până aici în Biharia -unde șoseaua de mare viteză e frânată de un nesfârșit șantier care a înghiți bani cu nemiluita.

Este cel mai păgubos proiect pe care l-a avut România

Mai grav e că nimeni nu lucrează. Președintele Consiliului Județean Bihor spune că totul s-a blocat în contestațiile constructorilor care au venit în cascadă, astfel că de la Biharia spre Chiribiș și, de acolo, spre Suplacu de Barcău, numai Dumnezeu știe când se va putea circula și cu ce costuri.

Citeste si: Accident rutier de ultim moment. Un bărbat a pierit

Șoferii care fac curse în afară nu mai trag speranță că vor circula vreodată pe aici.

Momentan autostrada Transilvania are deschise doar câteva tronsoane rătăcite, însă cei care vin din vestul țării spre București pot circula doar din Gilău până în Câmpia Turzii.

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Citeste si: Un șofer român de TIR a devenit erou în Belgia. Gestul incredibil pe care l-a făcut românul

E cel mai păgubos proiect pe care l-a avut România. Vreme de un deceniu, până în 2013, statul a plătit companiei Bechtel peste 1,5 miliarde de euro ca să construiască 10 la sută din proiect.

Materialul complet îl puteți urmări în cadrul jurnalului Știrile Kanal D de la ora 19:00.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si