Ora opt dimineata. Suntem la iesire din Bucuresti pregatiti sa ajungem la Viena. Mai intai aruncam un ochi pe harta rutiera. Liniile verzi indica autostrazile din Europa. O retea interconectata si bine pusa la punct care… se intrerupe la granita Romaniei.
Pornim pe A1. Prima autostrada din România construita in doar 5 ani în perioada 1967-1972.
Continuam drumul spre Sibiu pe DN 7, ruta pe care se inghesuie de zeci de ani, toti soferii ce merg spre vama Nadalc
Continuam deplasarea. Incercam sa ne tinem de timpul stabilit la plecare insa…acest lucru devine imposibil!.
Din nou aglomeratie! Viteza de deplasare pe centura Sibiului 15 km pe ora!
Mai exact, am parcurs 280 de kilometri in 5 ore. Asta inseamna o viteza medie de aproximativ 60 de kilometri pe ora!.
Deloc asemanator cu ce promitea premierul Romaniei de la tribuna Parlamentului cu fix un an in urma.
In timp ce pe hartie kilometri promisi de autoritati cresc de la an la an.
Citeste si: Țăranii români aruncă laptele, iar noi bem de la vacile altora
Calatoria continua dimineata la prima ora. Distanta pana la Viena, 460 kilometri! Coada de TIR-uri de la vama depaseste doi kilometri.
Imediat ce trecem de granita incepem sa vedem diferentele.
Tot drumul este o placere. Chiar si peisajul de pe marginea drumului arata nivelul de civilizatie.
Un lucru extrem de important pentru siguranta rutiera. Iar ca sa va dati seama facem o comparatie cu Autostrada Soarelui unde anul trecut s-au inregistrat la Politia Autostrazii A2 nu mai putin de 950 de accidente cauzate de lipsa gardurilor de protectie!