In articol:
Conform ANPC, au fost primite 924 de reclamaţii din mai multe state referitoare la Blue Air, amenda primită fiind cea mai mare dată vreodată unui operator economic
Amendă de două milioane de euro
Comisia a decis aplicarea unei amenzi în valoare de două milioane de euro.
“Ţinând cont de aspectele constatate în urma verificărilor şi de inexistenţa cifrei de afaceri declarate a operatorului economic, care a făcut imposibilă stabilirea unei amenzi în procent, Comisia a decis aplicarea unei sancţiuni contravenţionale cu amendă în valoare de 2 milioane euro, echivalent în lei la cursul de schimb al Băncii Naţionale a României, la data de 12.07.2022, 9.882.200 lei”, a precizat sursa citată.
De asemenea, compania trebuie să restituie contravaloarea serviciilor anulate în termen de cel mult zece zile.
Citeste si: VIDEO- Sute de bilete de avion pentru turiștii români anulate în ultimul moment
În plus, compania are obligaţia să nu mai pună la dispoziţia consumatorilor oferte de zbor pentru care Blue Air nu are dotările sau mijloacele necesare realizării acestora, dar şi să restituie contravaloarea serviciilor anulate.
Ce recomandă ANPC consumatorilor
ANPC recomandă consumatorilor să fie extrem de vigilenţi şi să evite achiziţionarea biletelor de avion de la operatori economici care, în trecut, au anulat foarte multe curse şi nu au respectat drepturile consumatorilor.
“Operatorii economici vor rămâne, în continuare, în atenţia ANPC, iar îndeplinirea măsurilor dispuse, de restituire a sumelor, precum şi de încetare a practicilor comerciale incorecte, vor fi verificate de comisari, după încheierea celor 10 zile, prevăzute de lege”, a mai explicat ANPC.
ANPC recomandă consumatorilor să semnaleze situaţiile similare, indiferent de compania aeriană unde acestea sunt înregistrate.