In articol:
Potrivit oficialului, locuitorii din proximitatea noii stații care lucrează în București vor beneficia de o economie semnificativă de timp și bani. Prin deschiderea acestei stații, Thuma evidențiază avantajele unui abonament lunar la metrou, care costă doar 80 de lei în comparație cu cheltuielile semnificative pentru un plin de combustibil.
Într-un efort de a diminua traficul în Sectorul 4 al Bucureștiului, Thuma subliniază că cel puțin 350 de mașini nu vor mai intra în zonă, ci vor ajunge într-o parcare tip park&ride situată pe Șoseaua Berceni, în proximitatea noii stații de metrou.
Pe lângă economiile individuale, președintele Consiliului Județean Ilfov evidențiază beneficiile ecologice ale acestei inițiative, contribuind astfel la protejarea mediului înconjurător.
"Cei care locuiesc în apropierea acestei stații și care lucrează în București vor ajunge mai repede la muncă și înapoi acasă. Deci, vorbim de o economie de timp. Apoi, de bani. Un abonament la metrou este 80 de lei pe lună. Un plin la mașină costă câteva sute de lei.
Citeste si: SFÂȘIETOR! Arina a fost filmată în momentul în care a murit. În videoclip se mai aud doar țipete- kanald.ro
Pe lângă economia de timp și de bani, ajutăm și mediul. Cel puțin 350 de mașini nu vor mai intra în Sectorul 4, ci vor rămâne în parcarea de tip park&ride amenajată pe Șoseaua Berceni, vizavi de noua stație de metrou.
Vin apoi beneficiile economice la nivel de masă. Dezvoltăm real regiunea București-Ilfov. O nouă stație de metrou va duce automat la apariția investitorilor în zonă", a precizat liberalul Hubert Thuma.
Trenurile vin o dată la 8 minute la stația de metrou "Tudor Arghezi"
Noua stație de metrou "Tudor Arghezi", de pe magistrala M2, este singura realizată suprateran pe mai multe niveluri. Peronul stației se află la parter, iar cele două etaje ale clădirii vor fi ocupate de birouri administrative.
Potrivit Metrorex, trenurile de metrou vor circula inițial într-un sistem de tip pendular între stațiile Tudor Arghezi și Berceni. Ulterior, odată cu finalizarea lucrărilor la sistemul de automatizare și siguranță a traficului, gestionarea fluxului de călători se va extinde pe întreaga distanță, de la stația Tudor Arghezi până la stația Pipera.
Stația dispune de 7 scări rulante, 7 lifturi, 70 de camere video, sisteme de tratare a aerului dar și sisteme de detecție a incendiilor. Potrivit oficialilor, într-o primă fază, intervalul de circulație a trenurilor va fi de 8 minute, urmând ca acesta să fie redus la jumătate după finalizarea sistemelor de semnalizare și automatizare.
Lucrările pentru realizarea stației de metrou Tudor Arghezi au început în ianuarie 2021 și s-au finalizat înainte de termenul specificat în contract.
Rețeaua Metrorex este formată din cinci magistrale funcționale și una planificată: M1, M2, M3, M4, M5 și M6 (planificată). În total, sistemul are 76,1 de km lungime și 63 de stații, cu o distanță medie de 1,5 km între ele.