Când se redeschid Trasfăgărășanul și Transalpina circulației rutiere
Când se redeschid Trasfăgărășanul și Transalpina circulației rutiere. Cele două drumuri naționale care traversează munții la altitudini extrem de înalte sunt închise în fiecare an pe perioada sezonului rece, când zăpada, poleiul sau viscolul le fac extrem de periculoase, uneori impracticabile.
Author: Razvan Ilie vineri 29 ianuarie 2021 , 17:30
Când se redeschid Trasfăgărășanul și Transalpina circulației rutiere. Zona înaltă a Transfăgărășanului este deschisă circulației în fiecare an la 30 iunie și este închisă la începutul lunii noiembrie. În acest interval accesul la cota 2000 se poate face doar cu telecabină de la Balea Cascadă.
Anul trecut circulația rutieră a fost oprită la sfârșitul lunii octombrie, spre dezamăgirea turiștilor. Drumarii au închis portiunea de șosea dintre Balea Cascada, judetul Sibiu si Piscul Negru din judetul Arges din data de 20 octombrie.
Pregătirea se făcea de fiecare dată între 15-30 octombrie in functie de conditiile atmosferice.
Transalpina se va deschie circulației tot la data de 30 iunie 2021, ca și Transfăgărășanul. Din cauza vremii neprielnice, cel mai înalt drum din România a fost închis mai devreme decât era stabilit anul trecut, mai precis încă din 18 octombrie.
”Din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile (viscol şi vizibilitate redusă) şi pentru siguranţa participanţilor la trafic, CNAIR şi Poliţia Rutieră, au luat decizia închiderii circulaţiei rutiere pentru toate categoriile de autovehicule pe DN 67C (Transalpina) între Rânca (km 34+800) şi Obârşia Lotrului (km 59+800)”, a anunţat CNAIR la acel moment.
Transfăgărășanul- ce distanță are cel mai spectaculos drum din România
Transfăgărășanul este considerat unul dintre cele mai înalte și frumoase drumuri din lume și atrage în fiecare an vizitatori din țara și din străinătate.
Transfăgărășanul (DN7C) este o cale rutieră de circulație din România, care începe în comuna Bascov, județul Argeș de lângă orașul Pitești, în direcția orașului Curtea de Argeș și se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara.
Transfăgărășanul are o lungime de 151 km, traversând pe axa nord-sud Munții Făgăraș. Porțiunea de la barajul Vidraru până la Cârțișoara traversează un teren montan la altitudini mari și a fost construită în perioada 1970–1974, pe o lungime de aproximativ 91 km.
Până la construirea barajului și lacului de acumulare Vidraru, în 1965, de-a lungul căruia DN7C se desfășoară pe aproape 20 km, a existat un drum de pământ și o linie de mocăniță ce lega comuna Căpățâneni de vechiul sat Cumpăna (astăzi acoperit de ape, în apropierea căruia s-a construit actuala cabană Cumpăna).
Zona montană înaltă a DN7C este deschisă circulației rutiere în fiecare an doar de la 30 iunie până în 1 noiembrie, întrucât drumul este înzăpezit pe timp de iarnă, iar deszăpezirea lui este impractică; la aceasta se adaugă riscul căderilor de pietre și al avalanșelor.
Transalpina, cea mai înaltă șosea din România
Transalpina (DN 67C) este un drum național din Munții Parâng, în Carpații Meridionali.
Este cea mai înaltă șosea din România, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (la 2.145 m). Drumul face legătura între orașele Novaci din județul Gorj și Sebeș din județul Alba.
Transalpina străbate patru județe – Gorj, Vâlcea, Sibiu, Alba – traversând Munții Parâng de la sud la nord, altitudinea cea mai mare având-o pe o porțiune de aproximativ 20 de km, în județul Vâlcea, unde se prezintă ca o "șosea de creastă", trecând la mică depărtare de vârfurile Dengheru (2.084 m), Păpușa (2.136 m), Urdele (2.228 m), Iezer (2.157 m) și Muntinu (2.062 m).