Când se schimbă cauciucurile de iarnă în 2021? Chiar dacă nu există o dată de la care anvelopele de iarnă trebuie să fie obligatorii, trebuie neapărat să le aveti atunci când circulați pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, indiferent de perioada anului.

Când se schimbă cauciucurile de iarnă în 2021? 

Conform Codului Rutier, este interzisă circulaţia autovehiculelor pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acestea să fie dotate cu cauciucuri de iarnă.

Ne referim la OG 5 2011 sau ”Legea cauciucurilor de iarnă”, care a intrat în vigoare de la 1 noiembrie 2011.

De asemenea, în Codul Rutier din România nu este specificată o dată de la care acestea ar fi obligatorii.

Codul Rutier prevede, însă, faptul că pe drumurile acoperite de zăpadă, gheață sau polei, autovehiculele trebuie să fie echipate cu anvelope de iarnă, fără să fie menționată o dată anume a anului.

Când se schimbă cauciucurile de iarnă în 2021? Amenzi usturătoare pentru şoferi

Când se schimbă cauciucurile de iarnă în 2021? Amenzi usturătoare pentru şoferi

[Sursa foto: PixaBay]

Citeste si: Care este presiunea corectă a anvelopelor tale și ce pățești dacă circului cu roțile umflate incorect

Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Iar dacă această lege nu este respectată, șoferul riscă să primească o amendă între 9 și 20 de puncte amendă, respectiv între 1.305 lei și 2.900 de lei. În plus, șoferilor li se reține certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia.

Conform Registrului Auto Român, legea care obliga şoferii să monteze pe maşini anvelope de iarnă precizează clar cum trebuie să arate indicatorul de legalitate al acestora.

Astfel, aceasta lege utilizează termenul „anvelope de iarnă”. Iar acestea se pot identifica cel mai simplu prin prezenta pe laterale a literelor M şi S, sub formă: M+S, M.S. sau M&S.

De ce anvelopele all-season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarnă?

Totodată, anvelopele de iarnă sunt construite din cauciuc special pentru a oferi o aderentă adecvată atunci când temperatura scade sub 7 grade sau carosabilul este acoperit de zăpadă, gheaţă ori polei.

Potrivit RAR, anvelopele all-season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarnă.

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Această denumire de all-season este o denumire comercială care nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pe timp de iarnă conform Ordonanţei OG 5 /2011. Singurul criteriu care certifică faptul că anvelopa este omologată şi legală este inscripţia literelor M şi S, sub formă: M+S, M.S. sau M&S, din nou conform Ordonanţei de Guvern nr. 5/2011.

„Menţionăm însă că din punct de vedere tehnic anvelopa all season nu este recomandată pentru utilizarea pe tot parcursul anului în ţări cu o climă că a României, acestea fiind destinate mai degrabă unor ţări cu o climă mai

temperată”, mai menționează RAR.

Citeste si: Ce trebuie să știi atunci când te apuci de schimbat anvelopele de vară cu cele de iarnă. Puțini șoferi știu lucrurile astea


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si