"Eu menţin încă termenul de martie 2019. Există o serie de condiţionalităţi, dar pe de altă parte există şi o consistentă determinare din partea mea şi managementului de la Metrorex de a gestiona dificultăţile pe care le traversează, inclusiv cu sindicatele, pentru negocierea contractului colectiv de muncă. Încă menţin termenul de martie 2019 ca un termen ambiţios. Facem eforturi în acest sens.
Ministrul Transporturilor a adaugat ca mai sunt cateva probleme pe care le are in vedere.
”Pe de o parte, disfuncţionalităţile care au apărut în modul în are avansează această lucrare, generate de situaţia financiară pe care o traversează metroul în raport cu antreprenorul, urmare a sentinţei definitive dată de o instanţă românească privind plata unei importante sume (188 milioane lei, n.r.)
Pentru realizarea proiectului Magistralei 5 a fost necesara o investitie care se ridica la 3,2 miliarde de lei, din care 2,65 miliarde de lei din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007- 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare
Magistrala 5, tronsonul 1 (Eroilor- Drumul Taberei), va avea aproape 7 km lungime, un depou şi zece staţii (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor).
De noua sectiune de metrou, vor beneficia peste 64.000 de bucuresteni. Magistrala 5 va avea trei sectiuni: Eroilor- Drumul Taberei, Eroilor- Iancului, respectiv Iancului- Pantelimon.