In articol:
- Imagine din trafic, cu un polițist care fluidizează circulația
- Codul rutier prevede că Poliția poate ridica vehiculele staționate neregulamentar
Codul rutier 2020 reglementează oprirea și staționarea vehiculelor la articolele 63, 64 și 65. Astfel, la articolul 63 se arată că oprirea este imobilizarea voluntară a unui vehicul pe drumul public, pe o durată de cel mult 5 minute.
Nu este considerată oprire nici imobilizarea autovehiculului având o masă totală maximă autorizată de până la 3,5 tone, atât timp cât este necesar pentru operaţiunea de distribuire a mărfurilor. Pentru atovehiculele care transportă mărfuri, cu o masă de peste 3,5 tone, administratorul drumului public, împreună cu autorităţile administraţiei publice locale, cu avizul poliţiei rutiere, vor stabili programe sau intervale
Citeste si: Verificare rovinietă. Cum verifici valabilitatea rovinietei online
Citeste si: Ultima dorință a lui Helmut Duckadam! Ce se va întâmpla cu trupul său neînsuflețit?!- wowbiz.ro
Citeste si: Călin Georgescu nu mai vrea saloane de înfrumusețare în România: „Ce? Căprioarele se pensează?”- antena3.ro
Citeste si: Când trebuie să montezi cauciucurile de iarnă ca să nu fii amendat de poliție
Citeste si: Care este limita de alcoolemie care te scapă de dosarul penal, însă tot te alegi cu permisul suspendat
Codul rutier prevede că Poliția poate ridica vehiculele staționate neregulamentar
Vehiculul oprit sau staţionat pe partea carosabilă trebuie aşezat lângă şi în paralel cu marginea acesteia, pe un singur rând, dacă printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel. Motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele pot fi oprite sau staţionate şi câte două, una lângă alta. La articolul 64, se menționează că Poliţia rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă.
Ridicarea şi depozitarea vehiculelor în locuri special amenajate se realizează de către administraţiile publice locale sau de către administratorul drumului public. Mai e specificat și faptul că contravaloarea cheltuielilor pentru ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculului staţionat neregulamentar se suportă de către deţinătorul acestuia. În fine, articolul 65 arată că cazurile şi condiţiile în care oprirea, staţionarea sau parcarea pe drumul public este permisă se stabilesc prin regulament.