Care este presiunea corectă a anvelopelor tale și ce pățești dacă circului cu roțile umflate incorect
Unul dintre cele mai importante lucruri care au de a face cu siguranța ta ca șofer este presiunea corectă a anvelopelor. Având o presiune bună, cauciucurile vor rezista o perioadă mai lungă de timp, iar consumul combustibilului va fi unul mai mic. Iată cum afli care este presiunea corectă a anvelopelor și ce se întâmplă dacă circuli cu roțile umflate incorect.
Majoritatea șoferilor nu verifică la timp presiunea din anvelope, fie că sunt siguri că senzorul de presiune merge la perfecție sau că pur și simplu uită de fiecare dată că este necesară verificarea anvelopelor periodic.
Trebuie să înțelegem că presiunea corectă a pneurilor este crucială, asigurând caracteristicile optime de rulare. Distanța de frânare, stabilitatea în viraje, riscul de acvaplanare, uzura și consumul de combustibil, toate depind de presiunea anvelopelor.
Dar care este presiunea corectă a anvelopelor? Iată cele mai importante informații.
Trebuie să știm că fiecare mașină vine cu indicații precise pentru presiunea în pneuri. Aceasta depinde de tipul anvelopelor, dimensiunea acestora (da, un model de mașină vine cu anvelope de diferite dimensiuni), dar și de încărcarea și viteza maximă de deplasare a mașinii.
pe interiorul montantului central, la ușa șoferului;
pe spatele clapetei rezervorului de combustibil;
în compartimentul de mănuși.
Recomandat ar fi să verifici presiunea din pneuri odată la fiecare două săptămâni, mai ales în timpul iernii când sunt temperaturi foarte joase. Desigur, aproape nimeni nu verifică presiunea roților atât de frecvent. Verificarea presiunii trebuie făcută chiar și de cei care au un sistem de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS).
Asta deoarece avertizarea pe bord apare adesea atunci când presiunea scade prea mult sub cea recomandată de producător.
Ce pățești dacă nu ai o presiune corectă în anvelope
O presiune prea mică a anvelopelor duce la o ținută de drum instabilă și la supraîncălzirea anvelopelor. În condiții extreme, se poate produce o explozie de cauciuc, cu consecințe extrem de grave. În plus, distanțele de frânare cresc, iar comportamentul mașinii în viraje se deteriorează.
De multe ori, este preferabil să mergi cu o presiune a roților mai mare decât cea indicată, decât cu o presiune mai mică. Mulți șoferi fac acest lucru, umflând roțile cu până la 0,3 bari peste valoarea recomandată. Această valoare nu pune probleme de siguranță, dar depășirea acestei valori este riscantă. Asta deoarece, odată cu creșterea presiunii, suprafața de contact a pneurilor cu carosabilul scade, la fel și aderența.