In articol:
Acest filtru este si unul problematic pentru mașinile diesel și el necesită o regenerare pentru a funcționa cum trebuie și pentru a nu se înfunda. Totodată, mașina are un simbol de bord care vă spune când este necesară regenerarea.
Tipuri de regenerare a DPF-ului
Din păcate, ca toate filtrele instalate pe mașină, acest DPF se va bloca și, în cele din urmă, va restricționa fluxul de aer și va reduce performanțele vehiculului. Astfel, producătorii auto au conceput câteva moduri de regenerare a filtrului prin ridicarea temperaturii în evacuare pentru arderea funinginii și reducerea acesteia la nivelul de cenușă. Când conduceți cu viteze mari, temperatura din evacuare devine suficient de mare pentru a arde funinginea.
Citeste si: Ai pierdut antifurtul roților? Iată ce poți face
În cazul în care automobilul dumneavoastră nu atinge frecvent viteze mari, motorul poate arde ceva combustibil suplimentar pentru a ridica temperatura la viteze mai mici și pentru a obține același rezultat.
În timp condusului, computerul mașinii monitorizează constant nivelul funinginii din filtru pentru a determina când este necesară regenerarea. Când nivelul funinginii atinge un anumit prag, de obicei în jur de 45%, motorul va încerca activ să reducă nivelurile.
Dacă motorul nu este în măsură să ardă funinginea din cauza unei scurte deplasări, computerul va porni apoi lumina de avertizare a filtrului pentru a avertiza șoferul.
Citeste si: AutoDel- nu orice autoturisme rulate, ci autoturisme impecabile
Cum poți declanșa intrarea în regenerare a DPF-ului?
-Asigurați-vă că rezervorul de motorină este plin în proporție de 60%;
-Mergeți 30 de minute cu turație constanță 2.800 RPM;
-Faceți o pauză de 30 de minute cu motorul oprit;
-Mergeți din nou 30 de minute cu 2.800 de turații;
-Faceți din nou o pauză 30 de minute cu motorul oprit;
-După toți acești pași, când reporniți mașina trebuie să intre în regenerare.
Pentru mașinile cu cutie automată ar putea fi necesară folosirea modului manual pentru a atinge turația optimă.