Carnea cultivată, cunoscută și sub numele de carne crescută în laborator, a fost autorizată pentru vânzare în Statele Unite, scrie CNN.
Carnea cultivată va contribui la combaterea schimbărilor climatice
Upside Foods și Good Meat, două companii care produc ceea ce numesc "pui cultivat", au declarat miercuri că au obținut aprobarea din partea Departamentului american al Agriculturii pentru a începe să producă proteinele lor pe bază de celule.
Good Meat, care este deținută de producătorul de înlocuitori de ouă pe bază de plante Eat Just, a declarat că producția începe imediat. Carnea cultivată sau crescută în laborator este crescută într-o cuvă gigantică, la fel ca cea pe care o găsiți la o fabrică de bere.
Măsura de miercuri urmează unei serii de aprobări anterioare care au deschis calea pentru vânzările de carne cultivată în SUA.
Good Meat, care și-a vândut produsele în Singapore, își face reclamă la produsul său ca fiind "carne fără sacrificare", o abordare mai umană a consumului de carne. Susținătorii speră că această carnea cultivată va contribui la combaterea schimbărilor climatice prin reducerea necesității agriculturii animale tradiționale, care emite gaze cu efect de seră.
Compania a anunțat anterior că a încheiat un parteneriat cu bucătarul și restauratorul, José Andrés pentru a aduce acest produs într-un restaurant din Washington, DC. Aceasta lucrează cu echipa sa la o lansare, dar nu are informații specifice privind calendarul în acest moment, potrivit unui purtător de cuvânt al companiei. Pe măsură ce producția crește, Good Meat ar putea lua în considerare încheierea de parteneriate cu alte restaurante sau lansarea în comerțul cu amănuntul, a adăugat acesta.
”Acest anunț că acum putem produce și vinde carne cultivată în Statele Unite este un moment important pentru compania noastră, pentru industrie și pentru sistemul alimentar", a declarat miercuri, într-o declarație, Josh Tetrick, cofondator și director executiv al Good Meat și Eat Just. Fondatorul și directorul general al Upside, Uma Valeti, a numit miercuri aprobarea "un pas uriaș înainte spre un viitor mai sustenabil", adăugând că aceasta va "schimba fundamental modul în care carnea ajunge pe masa noastră".
Upside plănuiește să introducă produsul său la Bar Crenn, un restaurant din San Francisco, dar nu a comunicat încă o dată de lansare. Deocamdată, Upside organizează un concurs pentru a permite clienților curioși să fie printre primii care vor încerca produsul în SUA.