Close sidebar
Close sidebar

Cât de important este CRM-ul pentru o afacere de succes?

Succesul unei afaceri nu mai este de multă vreme considerat o chestiune de noroc. Oricâtă abilitate și ingeniozitate ar avea un antreprenor, rezistența sa pe piața de profil este condiționată de o bună relație cu clienții și de crearea unui sistem eficient de gestiune a interacțiunilor cu aceștia.

Alis Pop,


DISTRIBUIE
acest articol


In articol:

Din articolul de față vei afla tot ce trebuie să știi despre ce este un CRM și ce rol are acesta în atragerea, reținerea și fidelizarea consumatorilor.

Ce este un CRM și cum îl implementezi din punct de vedere tehnic?

CRM (Customer Relationship Management) este un sistem de gestiune a relației cu clienții, în care se includ strategii, politici și tehnologii care fac ca interacțiunile cu ei să se realizeze mai ușor, comunicarea să fie mai eficientă, iar eforturile de atragere a lor, precum și cele de satisfacere a cererilor și de soluționare a problemelor să își atingă obiectivele în mod mai facil.

Existența unui CRM într-o companie face ca fiecare convorbire, fiecare prezentare de produs către clienți, fiecare ofertă care li se comunică să se desfășoare personalizat, în funcție de particularitățile, dorințele și nevoile fiecărei persoane.

Implementarea CRM trebuie susținută de un suport tehnic adecvat pentru dimensiunile afacerii și numărul de clienți. Există astăzi două metode de implementare a CRM-ului: în cloud sau on-premise.   

CRM on-premise vs CRM on cloud: soluția potrivită afacerii tale

Un CRM on-premise sau on-house, o bază de date construită chiar de către companie, presupune o investiție inițială majoră într-un suport tehnic sigur, pe un sever propriu, administrat de personalul firmei tale. Vei dispune de timp așa cum dorești și îți vei stabili intervalele de mentenanță ale softului. Această soluție se pretează de regulă pentru afacerile mari, cu un număr semnificativ de clienți.

Majoritatea firmelor apelează la soluții on cloud pentru CRM.

Acestea nu presupun o investiție mare inițială, întrucât instalațiile hardware și serverele sunt în posesia vânzătorului. Fiind disponibile în cloud, informațiile și instrumentele CRM se pot accesa de oriunde. Nu vei putea influența orele de mentenanță.

Cum contribuie CRM la succesul afacerii?

Unul dintre principalele beneficii ale CRM este îmbunătățirea relațiilor cu clienții. Un sistem CRM gestionează toate contactele de afaceri și stochează informații importante despre clienți și colaboratori pe toate canalele, inclusiv date demografice, istoricul achizițiilor și comunicările anterioare.

Un serviciu clienți excelent menține și întărește loialitatea consumatorilor.

Citeste si: Pensia infimă pe care o primește Ilie Năstase, după recalculare! Fostul tenismen este șocat: „Nu am primit nimic în plus, nici măcar un leu”- kanald.ro

Citeste si: Tânăra care a scăpat din casa lui Gherghe Dincă rupe tăcerea: „Eram însărcinată și...”- wowbiz.ro

Citeste si: VIDEO. Momentul incredibil în care o polițistă sare din autospecială, pe fereastra mașinii unui șofer căruia i se făcuse rău la volan- antena3.ro

CRM-ul ajută la construirea portofoliului de vânzări prin eficientizarea procesului de vânzare și automatizarea principalelor sarcini. Acesta îți permite să analizezi toate datele de vânzări și să le stochezi centralizat, într-o bază care poate fi accesată de angajați.

Sistemele CRM vor avea integrate analize care sunt capabile să contextualizeze datele clienților. Aceste măsurători, cum ar fi ratele de clic, ratele de respingere și datele demografice, pot demonstra succesul unei campanii și pot evidenția oportunitățile de optimizare ulterioară.

Utilizarea unui software CRM cu instrumente de automatizare a marketingului îți poate elibera angajații, aceștia degrevându-se de sarcini minore și banale. Personalul se poate concentra apoi pe o muncă centrată pe persoană și pe construirea de relații cu clienții.

CRM-urile oferă o viziune holistică a parcursului clientului. Softul îți oferă posibilitatea de a observa fiecare element de comunicare cu clienții și potențialii clienți. Din acest punct de vedere, poți determina cu ușurință următoarea mișcare, o capabilitate esențială atunci când vrei să atragi noi clienți și să îi activezi pe cei existenți cu oferte convenabile pentru ei.

Citeste si: VIDEO Bogdan de la Ploiești și Cristina Pucean nu mai formează un cuplu! Mesajul pe care artistul l-a lăsat pe rețelele de socializare. „Acesta este ultimul meu răspuns în legătură cu fosta mea relație.”- kfetele.ro

Citeste si: Mesajul Melissei, fiica lui Alin Oprea, pentru tatăl ei. Larisa Oprea abia acum l-a făcut public printre lacrimi: "Dacă o data în viața ta spuneai adevărul..."- radioimpuls.ro

Citeste si: VIDEO. Momentul incredibil în care o polițistă sare din autospecială, pe fereastra mașinii unui șofer căruia i se făcuse rău la volan- antena3.ro

Implementarea CRM duce la un marketing mai bine direcționat, destinat nevoilor specifice ale clienților tăi. Acesta se realizează printr-o abordare personalizată a mesajelor către ei și prin dezvoltarea de noi produse și servicii de care clienții au nevoie și pe care le doresc cu adevărat.

CRM contribuie la succesul afacerii prin posibilitatea de a identifica, din masa clienților companiei, pe cei mai profitabili și, în consecință de a construi strategii direcționate către aceștia. Dacă afacerea ta are ca obiective construirea unei relații mai bune cu clienții, gestionarea interacțiunilor cu aceștia și creșterea vânzărilor, cu siguranță ai nevoie de CRM, indiferent de soluția tehnică prin care ai putea să îl implementezi, on-house sau în cloud

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI