Cetăţeanul român care şi-a stabilit domiciliul în străinătate poate depune cerere pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic sau a unui paşaport simplu temporar, cu menţionarea statului de domiciliu (Pașaport CRDS).

Ce este pașaportul CRDS

Pașaportul CRDS reprezintă un document pe baza căruia cetățeanul român poate face dovada identității, cetățeniei, calității, precum și a dreptului titularului de a călători în străinătate.

Cum poți obtine un pașaport CRDS

Puteţi beneficia de paşaport CRDS dacă sunteţi cetăţean român care are atribuit un Cod Numeric Personal şi dacă:

  • aţi dobândit drept de şedere pentru o perioadă de cel puţin un an sau, după caz, aveţi prelungit succesiv dreptul de şedere, în decurs de un an, pe teritoriul statului respectiv;
  • aţi dobândit un drept de şedere pe teritoriul statului respectiv în scopul reunificării familiale cu o persoană care are domiciliul în statul respectiv;

Citește și: Cât de puternic e pașaportul românesc

  • aţi dobândit drept de lungă şedere sau drept de şedere permanentă;
  • aţi dobândit cetăţenia statului respectiv;
  • aveţi drept de muncă;
  • sunteţi înscris la o instituţie privată sau publică pentru studii sau formare profesională;
  • sunteţi posesorul unui certificat de înregistrare ori al unui document care atestă rezidenţa într-un stat membru UE sau al Spaţiului Economic European.

 

Cererea pentru eliberarea paşaportuli trebuie depusă personal.

Documente necesare:

a) cererea de obţinere a paşaportului (furnizată de sistemul informatic la consulat);

b) dovada achitării contravalorii blanchetei paşaportului;

c) permisul de şedere original sau atestatul de înscriere în registrul de populaţie rezidentă de la autoritatea ţării de domiciliu sau orice alt document care atestă dreptul de şedere legală (ex: certificat de rezidenţă eliberat de primăria locală, paşaportul emis de autorităţile ţării de reşedinţă în cazul în care aveţi cetăţenia acesteia, etc.)

în original

d) cartea de identitate emisă de autorităţile statului de reşedinţă în original – permisul de conducere care menţionează domiciliul pentru statele care nu eliberează străinilor cărţi de identitate sau certificat de rezidenţă emis de primăria locală;

e) certificatul de naştere romanesc in original;

f) certificatul de căsătorie romanesc in original (pentru cei căsătoriţi şi pentru cei văduvi);

g) sentinţa de divorţ rămasă definitivă în original (pentru cei divorţaţi);

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

h) certificatul deces romanesc al soţului/soţiei, in original (pentru cei văduvi);

i) paşaportul vechi in original;

j) buletinele sau cărţile de identitate româneşti in original. 

Documente necesare pentru obţinerea unui paşaport de cetăţean român cu domiciliul în străinătate- pentru minor:

a) cererea de obţinere a paşaportului;

b) dovada achitării taxelor şi tarifelor de emitere a paşaportului;

c) permisul de şedere original al părinţilor/părintelui în care să fie inclus minorul ori permis de şedere emis de autorităţile statului de reşedinţă având ca titular minorul sau atestatul de înscriere în registrul de populaţie rezidentă de la autoritatea ţării de domiciliu sau orice alt document care atestă dreptul de şedere legală (ex: certificat de rezidenţă pe numele minorului eliberat de primăria locală, paşaportul emis de autorităţile statului de reşedinţă dacă misnorul are cetăţenia acestuia, etc.)

în original.

d) cartea de identitate emisă de autorităţile statului de reşedinţă în original – dacă este cazul în funcţie de vârstă sau certificat de rezidenţă emis de primăria locală;

e) certificatul de naştere românesc în original;

f) certificatul de căsătorie românesc în original al părinţilor;

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

g) sentinţa de divorţ rămasă definitiva in original (in cazul părinţilor divorţaţi), din care sa rezulte cărui părinte i-a fost încredinţat minorul;

) Hotărârea judecătorească rămasă definitivă prin care se încredinţează minorul reprezentantului său legal care face cererea de eliberarea a paşaportului (pentru minorii sub 14 ani) sau care îşi exprimă acordul sub forma declaraţiei legalizate;

i) certificatul de deces românesc al părintelui, în original( în cazul în care un părinte este decedat);

j) paşapoartele părinţilor in original/ pentru spaţiul UE cărţile de identitate în original;

k) declaraţia de acord a părinţilor/ părintelui/ tutore lui/ reprezentantului legal, după caz.

Ambasadele şi consulatele României sunt în măsură să ofere informaţii suplimentare, în funcţie de practica locală. De asemenea, informaţii generale despre procedura de obţinere a paşapoartelor pot fi accesate pe site-ul http://www.pasapoarte.mai.gov.ro/  al Direcţiei Generale de Paşapoarte.

ATENŢIE!  Paşaportul simplu CRDS (pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate) poate fi electronic sau temporar. Paşaportul temporar are perioada de valabilitate de 1 aniar paşaportul simplu electronic este valabil"

 

  • 3 ani pentru persoanele care nu au împlinit 12 ani;
  • 5 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 12-18 ani
  • 10 ani pentru persoanele cu vârsta peste 18 ani.

Citește și: Cum se obține pașaportul animalelor

 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si