Ce este pașaportul CRDS și cum poate fi obținut de către cetățenii români
Iată ce este un pașaport CRDS, dar și care este procedura de obținere a unui astfel de pașaport!
Cetăţeanul român care şi-a stabilit domiciliul în străinătate poate depune cerere pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic sau a unui paşaport simplu temporar, cu menţionarea statului de domiciliu (Pașaport CRDS).
Pașaportul CRDS reprezintă un document pe baza căruia cetățeanul român poate face dovada identității, cetățeniei, calității, precum și a dreptului titularului de a călători în străinătate.
Puteţi beneficia de paşaport CRDS dacă sunteţi cetăţean român care are atribuit un Cod Numeric Personal şi dacă:
Citește și: Cât de puternic e pașaportul românesc
Cererea pentru eliberarea paşaportuli trebuie depusă personal.
Documente necesare:
a) cererea de obţinere a paşaportului (furnizată de sistemul informatic la consulat);
b) dovada achitării contravalorii blanchetei paşaportului;
c) permisul de şedere original sau atestatul de înscriere în registrul de populaţie rezidentă de la autoritatea ţării de domiciliu sau orice alt document care atestă dreptul de şedere legală (ex: certificat de rezidenţă eliberat de primăria locală, paşaportul emis de autorităţile ţării de reşedinţă în cazul în care aveţi cetăţenia acesteia, etc.)
în originald) cartea de identitate emisă de autorităţile statului de reşedinţă în original – permisul de conducere care menţionează domiciliul pentru statele care nu eliberează străinilor cărţi de identitate sau certificat de rezidenţă emis de primăria locală;
e) certificatul de naştere romanesc in original;
f) certificatul de căsătorie romanesc in original (pentru cei căsătoriţi şi pentru cei văduvi);
g) sentinţa de divorţ rămasă definitivă în original (pentru cei divorţaţi);
Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
h) certificatul deces romanesc al soţului/soţiei, in original (pentru cei văduvi);
i) paşaportul vechi in original;
j) buletinele sau cărţile de identitate româneşti in original.
Documente necesare pentru obţinerea unui paşaport de cetăţean român cu domiciliul în străinătate- pentru minor:
a) cererea de obţinere a paşaportului;
b) dovada achitării taxelor şi tarifelor de emitere a paşaportului;
c) permisul de şedere original al părinţilor/părintelui în care să fie inclus minorul ori permis de şedere emis de autorităţile statului de reşedinţă având ca titular minorul sau atestatul de înscriere în registrul de populaţie rezidentă de la autoritatea ţării de domiciliu sau orice alt document care atestă dreptul de şedere legală (ex: certificat de rezidenţă pe numele minorului eliberat de primăria locală, paşaportul emis de autorităţile statului de reşedinţă dacă misnorul are cetăţenia acestuia, etc.)
în original.d) cartea de identitate emisă de autorităţile statului de reşedinţă în original – dacă este cazul în funcţie de vârstă sau certificat de rezidenţă emis de primăria locală;
e) certificatul de naştere românesc în original;
f) certificatul de căsătorie românesc în original al părinţilor;
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
g) sentinţa de divorţ rămasă definitiva in original (in cazul părinţilor divorţaţi), din care sa rezulte cărui părinte i-a fost încredinţat minorul;
) Hotărârea judecătorească rămasă definitivă prin care se încredinţează minorul reprezentantului său legal care face cererea de eliberarea a paşaportului (pentru minorii sub 14 ani) sau care îşi exprimă acordul sub forma declaraţiei legalizate;
i) certificatul de deces românesc al părintelui, în original( în cazul în care un părinte este decedat);
j) paşapoartele părinţilor in original/ pentru spaţiul UE cărţile de identitate în original;
k) declaraţia de acord a părinţilor/ părintelui/ tutore lui/ reprezentantului legal, după caz.
Ambasadele şi consulatele României sunt în măsură să ofere informaţii suplimentare, în funcţie de practica locală. De asemenea, informaţii generale despre procedura de obţinere a paşapoartelor pot fi accesate pe site-ul http://www.pasapoarte.mai.gov.ro/ al Direcţiei Generale de Paşapoarte.
„ ATENŢIE! Paşaportul simplu CRDS (pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate) poate fi electronic sau temporar. Paşaportul temporar are perioada de valabilitate de 1 aniar paşaportul simplu electronic este valabil"
Citește și: Cum se obține pașaportul animalelor