Ce industrii de comert electronic s-au orientat catre servicii de optimizare SEO odata cu declansarea pandemiei?
In martie 2020, mai precis cu un an in urma, Organizatia Mondiala a Sanatatii a declarat oficial ca, la nivel global, statele lumii se confrunta cu o pandemie fara precedent. Raspandirea noului coronavirus a luat pe toata lumea prin surprindere, inclusiv micii, medii sau marii intreprinzatori ale caror business-uri au inceput a fi amenintate sub pericolul unei noi crize economice mondiale.
Drept urmare, multe dintre brandurile cu prezenta pe Internet au apelat de indata la noi servicii de marketing online, mai puternice si mai eficiente, care sa raspunda cu brio noii provocari si riscului de colaps antreprenorial. Printre aceste servicii se numara si tehnica de optimizare SEO.
La polul opus, o parte dintre intreprinzatori au sistat bugetele alocate activitatilor de marketing, in ideea de a „taia” din cheltuielile considerate a fi nu tocmai esentiale – in scopul supravieturii business-urilor si acoperirii costurilor de intretinere a spatiilor comerciale, costurilor aferente utilitatilor ori salariilor angajatilor s.a.m.d.
Dar, surpriza! Odata cu instituirea masurilor de distantare sociala si a lockdown-ului, comportamentul de consum al populatiilor de pretutindeni s-a schimbat radical. Majoritatea oamenilor s-au orientat inevitabil catre comertul electronic.
Din acest punct, toate brandurile – mai mici, mai mari, locale, nationale, internationale – au constientizat ca au nevoie de sustinere solida manageriala si de marketing in mediul online pentru a continua sa-si vanda bunurile si serviciile pe noua „piata” de vanzare-cumparare.
Astfel, cei deja aflati la curent cu ceea ce inseamna Search Engine Optimization si-au consolidat procesul de optimizare SEO, iar ceilalti au apelat in premiera la agentiile de profil. Bineinteles, cei mai castigati au iesit cei care se asteptau mai putin sau care inainte nu aveau un public tinta bine stabilit pe Internet ori suficient de numeros.
Conform Google Trends, luna februarie a anului trecut a inregistrat cresteri masive privind cautarile pentru multiple expresii de cautare si nise care, de obicei, nu erau in atentia consumatorilor romani pe zona de online.
Astfel, se presupune ca industriile care s-au folosit la maximum de procesul de optimizare SEO ca parte integranta a strategiei de marketing online in contextul COVID-19, continuand sa faca acest lucru si in prezent, ar fi:
· Industria electrocasnica (cuvinte cheie cautate: masina de paine)
· Industria health & care (gantere, banda alergare, greutati, stepper, trambulina)
· Industria produselor de curatenie (domestos, mop, clor)
· Industria de ingrijire personala (sapun, vopsea par, oja, masca fata)
· Industria activitatilor educative (plastilina, librarie online, jocuri copii, puzzle)
„In prezent, procesul de optimizare SEO presupune branding si strategii de comunicare solide.
Pentru performante reale si vanzari profitabile, orice agentie SEO ar trebui sa integreze elemente de marketing online, iar orice agentie de marketing online ar trebui sa integreze la randul ei elemente SEO”, spun specialistii iAgency.ro.
Astfel, pe langa serviciile de optimizare SEO, industriile e-commerce in vreme de pandemie ar trebui sa isi suplineasca strategiile si cu alte instrumente ori tehnici de promovare: promovare Social Media, campanii Google Ads si PPC, elemente actuale de webdesign etc.