Irina- care este mamă a 3 copii și economist de meserie a vrut să-și închidă două credite în valoare totală de 100.000 de euro. Rata era inițial 2500 lei, în urmă cu 12 ani, însă aceasta ajunsese la 6500 de lei. S-a dus la centrul de soluționare a litigiilor bancare, unde mediatorii au găsit o soluție.

Citeste si: Curs valutar BNR azi, 2 septembrie 2022. Noile cotații pentru euro şi dolar

Acest centru funcționează independent și este o organizație neguvernamentală care oferă servicii de consiliere gratuite, pentru clienți. Fiecare român impovărat de rate tot mai mari poate merge la o analiză a dosarului iar specialiștii centrului discută cu banca în cauză și găsesc, împreună, soluții.
În ultimul an, cererile de soluționare, respinse de bănci au ajuns la cel mai mic nivel- de 3,7%. Cu alte cuvinte, unitățile bancare sunt dispuse să negocieze, astfel încât clientul să poată plăti dările în continuare.

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Citeste si: Cum putem scăpa de credite

Alți români, prinși în mrejele datoriilor, au tras de ei și au preferat să plece în străinătate, ca să-și achite ratele înainte de explozia inflației.

In prima jumătate a anului 2022, băncile și IFN-urile au primit peste 1700 de cereri de renegociere de la centrul de soluționare a litigiilor bancare. Beneficiile obținute de mediatori pentru clienți în ultimii 5 ani depășesc 7 milioane de euro.

Citeste si: Altex România consolidează conceptul omnichannel prin aplicația de mobil


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si