Chestiunea facturilor la energie, mai ales a celor emise pe baza unor estimări de consum și a celor care aduc în prezent consumuri din anii anteriori (de care, culmea onestității comerciale, consumatorii nu au cunoștință) este dintre cele mai presante în această toamnă, stârnind multe îngrijorări relative la sezonul rece și la capacitatea fiecărei gospodării de a face față valului de scumpiri.

Deși deseori dramatică, situația nu este chiar fără ieșire ”,

a scris avocatul Gheorghe Piperea pe o rețea socială.

Iată care ar fi următoarele soluții: 

Aveți posibilitatea de a vă adresa furnizorului pentru clarificări privind factura

Puteți solicita furnizorului anularea facturilor emise eronat, conținând prețuri supra-estimate, aplicate retroactiv sau regularizate pe perioade care depășesc 3 luni anterioare.

Citeste si: Noi sancțiuni UE pentru Rusia în ziua în care Putin a promulgat legea anexării celor 4 regiuni din Ucraina

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

De asemenea, este posibilă restituirea sumelor de bani achitați în plus.

Din moment ce aveți un contract cu furnizorul, contract care conține obligații reciproce, încălcarea de către furnizor a obligațiilor proprii, asumate prin contract, vă dă dreptul să suspendați legal plata facturii, în baza așa-numitei „excepții de ne-executare.

Puteți formula individual și direct reclamații la autoritățile competente

Principalele autorități care pot fi sesizate în acest scop sunt Agenția Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

ANPC are competența legală de a dispune sancționarea furnizorului cu o amendă de până la 4% din cifra de afaceri, precum și încetarea practicii comerciale incorecte și restituirea sumelor plătite de dvs. în plus, în baza unor facturi exagerate/greșit estimate.

Citeste si: Când se împart voucherele sociale

Ceea ce trebuie însă reținut este faptul că ANPC are și competența de a dispune închiderea întreprinderii furnizorului, în caz de afectare a intereselor unui mare număr de consumatori, precum ți în caz de abateri repetate.

Puteți formula contra furnizorului, o cerere individuală sau colectivă de chemare în judecată

Un proces colectiv va pune consumatorii afectați de practicile comerciale incorecte sau de abuzul de putere economică în postura de reclamanți sau de intervenienți în contradictoriu cu furnizorii de energie.

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Prin intermediul unui astfel de proces se poate obține în justiție stoparea practicilor comerciale incorecte, stornarea facturilor și restituirea sumelor încasate incorect/abuziv de către furnizorii de energie electrică.

Practici comerciale incorecte ale furnizorilor de energie electrică și abuz de putere economică

Mărirea nejustificată, pe hârtie, a consumului real de energie electrică, facturarea unui consum estimat, calcularea retroactivă a consumului pe anii anteriori reprezintă practici comerciale incorecte ale furnizorilor de energie electrică și abuz de putere economică.

În cazurile mai grave, se pot demara și dosare penale. Astfel, acuzațiile pot viza fapte de înșelăciune, fals, uz de fals și exploatarea unor persoane aflate în stare de vulnerabilitate.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si