Ce spune Florin Cîţu în legătură cu raportul privind decesele de COVID-19?
Florin Cîţu dorește ca raportul deceselor din cauza COVID-19 să fie clarificat. Astfel, premierul o încurajează pe Ioana Mihăilă, ministru al Sănătăţii, să facă public raportul în privința deceselor de COVID-19, pentru a nu mai exista dubii în acest caz.
Florin Cîțu: Eu o încurajez pe doamna ministru să prezinte public acest raport ca să nu existe niciun fel de dubii.
Premierul a fost întrebat dacă Ministrul Sănătății a prezentat raportul deceselor e COVID-19 în ședința de Guvern de joi, iar acesta a răspuns: „Am văzut acest raport mai devreme. Eu o încurajez pe doamna ministru să prezinte public acest raport ca să nu existe niciun fel de dubii. Să-l facă public atunci ca să fie foarte clar. Ce a spus şi doamna ministru- sunt mai multe baze de date.
Eu m-am uitat întâi în INS şi pe urmă în platforma Corona Forms, ceea ce folosim noi Corona Forms este o compatibilitate de 96%. Cam aşa arată lucrurile, dar aşa cum a spus doamna ministru vom mai cere detalii în perioada următoare şi vom vedea dacă trebuie să îmbunătăţim. Până la urmă şi modul de calcul sau formulele de calcul, ştiţi foarte bine că a fost o idee să ai focare scoase, le-am introdus.
Totul poate fi îmbunătăţit, dacă se poate îmbunătăţi, dar ca să îmbunătăţeşti o raportare statistică trebuie să ai toate informaţiile foarte clare. Până acum, noi ştim că în Corona Forms au fost raportare caz cu caz şi au fost cele mai clare şi cel mai greu de combătut în acest moment, dar bineînţeles că Ministerul Sănătăţii are o comisie pe care eu am înfiinţat-o când era ministru interimar al Sănătăţii.
Îşi face treaba. Sunt sigur că vom avea mai multe informaţii în perioada următoare”, a precizat Florin Cîţu.
Florin Cățu a mai subliniat faptul că astfel de diferenţe în raprotul deceselor pot fi în toate statele UE, nu doar în România, adăugând că platformele utilizate sau modelele de raportare sunt diferite. Pentru raportul deceselor de COVID-19, în România a fost folosită platforma Corona Forms.
„A mai spus ceva doamna ministru astăzi. Astfel de diferenţe există în toată Uniunea Europeană, în toate ţările, nu doar în România. Sunt diferite platforme, sunt modele diferite de raportare. Noi am folosit Corona Forms, cea mai stabilă şi nu a avut nevoie după aceea să aibă ajustări în sistem. Cum lucrezi cu baze de date sau baze statistice, de multe ori se fac revizuiri.
În Corona Forms este singurul în care nu se puteau face revizuiri. În acest moment noi raportăm în Corona Forms. Ceea ce este în Corona Forms aţi văzut că sunt de fapt 29.308 cred că astăzi de persoane, aceasta este cifra, dar aşa cum am făcut şi până acum, dacă există un mod prin care să îmbunătăţim raportarea o vom face. Cum a fost nevoie să introducem focarele în formulă, le-am introdus, dar aceste lucruri se fac pe baza unor analize şi gândiţi-vă că această Comisie pe care am făcut-o, a fost făcută acum două sau trei săptămâni.
Daţi-le voie să mai lucreze şi să mai vină cu informaţii ş când le au – aţi văzut astăzi a venit doamna ministru şi v-a prezentat, foarte transparent, totul”, a mai precizat premierul.