In articol:
- Trebuie să apuce de roată corect
- Roțile cu anvelope uzate sau cu probleme, trebuie puse pe față
- Depozitează roțile în condiții optime pentru a le păstra intacte
- Nu ignora rugina
- Echilibrează roțile imediat după ce le-ai pus
Printre cele mai evidente am trecut deja într-un articol anterior, dar reamintim că, probabil, cea mai gravă greșeală la schimbarea roților de iarnă este să poziționezi greșit cricul – reparațiile la caroserie pot fi foarte costisitoare.
Trebuie să apuce de roată corect
Mulți șoferi apucă roata cu o mână de sus și alta de jos la demontarea acesteia de pe mașină.
Citeste si: 3 semne care îți spun că mașina ta are probleme
Roțile cu anvelope uzate sau cu probleme, trebuie puse pe față
Prea puțini intuiesc asta și cei mai mulți montează, dimpotrivă, roțile mai bune pe față. Stabilitatea mașinii în viraje este mai importantă decât tracțiunea, așa că cele mai bune anvelope merg pe roțile din spate. În caz contrar ai șanse mari să ajungi într-un șanț la prima curbă pe carosabil alunecos sau, și mai rău, într-o mașină de pe contrasens. Pentru o uzură uniformă, roțile trebuie rotite periodic fașă-spate.
Depozitează roțile în condiții optime pentru a le păstra intacte
Roțile trebuie depozitate într-un loc întunecos, uscat și rece. O pivniță este perfectă pentru asta. Roțile complete stau cel mai bine pe orizontală, una peste cealaltă, preferabil folosind un stand special. Dacă le depozitezi „în picioare”, va trebui să le rotești periodic pentru a nu se aplatiza în zona de contact cu solul (valabil și pentru mașinile care stau mult nemișcate).
Nu ignora rugina
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Citeste si: Anvelopele all season, marcate corespunzător, pot fi folosite și pe timp de iarnă
Echilibrează roțile imediat după ce le-ai pus
Roțile dezechilibrate sunt mai zgomotoase și induc vibrații în direcție și componentele trenului de rulare. În timp, acestea se vor uza și mașina va avea nevoie de reparații costisitoare. Echilibrează roțile la un atelier de vulcanizare. Dacă echilibrarea nu rezolvă problema vibrațiilor, este posibil să ai anvelope aplatizate.