Majoritatea bacteriilor sunt microscopice, însă a fost descoperită o bacterie gigant, Thiomargarita. Aceasta a fost descoperită într-o mlaștină și este de mărimea unei gene umane.

Citeste si: Primul caz de barelioză în Dâmbovița, de la mușcătura de căpușă

„Aceste bacterii sunt de aproximativ 5.000 de ori mai mari decât majoritatea bacteriilor. Și pentru a pune lucrurile în perspectivă, este echivalentul pentru noi, oamenii, de a întâlni un alt om care ar fi la fel de înalt ca Muntele Everest”,

a declarat Jean-Marie Volland de la Joint Genome Institute din cadrul Lawrence Berkeley National Laboratory din Statele Unite.

Citeste si: Alertă în România. O bacterie periculoasă circulă pe plajele din țară, iar apa a fost contaminată

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Femeie din Târgu Jiu, care abia se deplasează pe picioare cu un cadru, filmată în timp ce se urcă la volan și conduce- antena3.ro

Citeste si: Un brașovean a adunat zeci de mașini scoase din uz pe un câmp. Ce au descoperit polițiștii că facea de fapt- wowbiz.ro

Măsurând un centimetru lungime, bacteria a fost descoperită pe o frunză aflată în descompunere.
„Am crezut că sunt eucariote – organisme cu un nucleu. Nu am crezut că este o bacterie, deoarece erau foarte mari, cu aparent multe filamente.”, spune profesorul Silvina Gonzales-Rizzo.

O bacterie periculoasă circulă pe plajele din țară

În plin sezon estival,  o alertă îi sperie pe turiștii aflați pe plajele din România.

Direcția de Sănătate Publică (DSP) Călărași a detectat o bacterie periculoasă în apă.

Anunțul a fost făcut în urmă cu puțin timp.

Citește si:  VIDEO- Din ce în ce mai mult teren deșertificat în România

Autoritățile au emis o alertă pe cele două plaje din Călărași, pe malul Borcei. În apa din zonă a fost depistată o bacterie periculoasă.

„În baza adresei Direcției de Sănătate Publică Călărași nr. 9981 din data de 15.06.2022, prin care notifică faptul că în urma rezultatelor probelor de apă de îmbăiere prelevate în cadrul monitorizării, de la plajele S.C. Lazy Garden S.R.L. şi S.C. Albatros Horeca S.R.L., s-a identificat un risc semnificativ pentru sănătatea utilizatorilor, prin valori ale parametrului ”Escherichia Coli” mult peste limitele admise de prevederile anexei 1 din H.G. nr. 546/2008.

Citeste si: Alertă de holeră în Republica Moldova. Ce recomandări au medicii

Faţă de cele constatate, s-au înaintat adrese scrise celor doi operatori de plaje, prin care s-a dispus interzicerea imediată a folosirii zonelor în scop de îmbăiere, până la conformarea parametrilor de calitate şi adoptarea tuturor măsurilor de management adecvate privind avertizarea rapidă a utilizatorilor şi intensificarea ritmului de monitorizare”, anunță DSP, conform CălărașiPress.