Zona de cercetare şi expediţie cuprinde laboratoare moderne, un auditorium, precum şi săli de clasă. echipamentul de la bord include un hangar pentru un vehicul subacvatic comandat de la distanţă capabil să atingă o adâncime de 6000 m. REV Ocean va fi un iaht cu impact redus asupra mediului.

Cu o lungime de aproape 183 de metri, având posibilitatea de a găzdui la bord 55 de oameni de ştiinţă şi 35 de membri ai echipajului, nava REV Ocean a fost comandată şantierului naval VARD, controlată de grupul italian Fincantieri, care deţine cele două şantiere navale din Tulcea şi Brăila,

de către omul de afaceri Kjell Inge Rokke, a cărui primă mare navă de pescuit a fost construită tot de către VARD acum 30 de ani. Proiectul REV Ocean a fost dezvoltat de Vard Design în colaborare cu Espen Øino, designerul celor două mega-iahturi „Serene” şi „Ocean Victory”, construite de Fincantieri Yachts (departamentul Fincantieri dedicat proiectării şi construirii de mega-iaht-uri).

Citeste si: Un militar român a murit în atacul de astăzi de la Kabul

„După 18 luni de lucrări de construire, nava şi-a început luni călătoria spre Norvegia, fiind remorcată de-a lungul Dunării, a Mării Negre, traversând strâmtoarea Bosfor din Istanbul, Marea Mediterană, strâmtoarea Gibraltar, pentru a ajunge, după o călătorie de aproximativ 35 de zile la şantierul naval VARD din Brattvag. După livrarea în Norvegia, nava se va întoarce în România pentru câteva lucrări de finisare, precum uscarea, definitivarea punţii şi finalizarea zonei destinate cabinelor ”,

conform unui comunicat al companiei.

Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Citeste si: Piesă aniversară GRATIS. 185 de ani de la nașterea regelui Carol I al României: Povestea unui monarh legendar în aniversarea a 185-a a nașterii sale- casademonede.ro

Citeste si: Descoperirea făcută de un bărbat din Satu Mare după ce bancomatul i-a refuzat banii pe care încerca să îi depună- wowbiz.ro

Citeste si: Ciprian Marica a avut un accident rutier în timp ce se îndrepta spre sediul unei televiziuni

Iahtul va fi echipat pentru a îndeplini misiuni care acoperă întreg sistemul marin.

Va fi utilizat de oamenii de ştiinţă şi experţi pentru activităţi de cercetare care vizează abordarea unor problematici precum impactul emisiilor de dioxid de carbon asupra oceanului, poluarea cu mase plastice precum şi pescuitul sustenabil. Echipată la bord cu cele mai recente tehnologii disponibile, va fi una dintre cele mai avansate nave de cercetare şi expediţie din lume, cu echipamente şi dotări la bord deosebit de avansate pentru a monitoriza şi a studia în toate oceanele din lume: zone marine, curenţi, fundul mării, peşti, animale şi plante.

Zona de cercetare şi expediţie cuprinde laboratoare moderne, un auditorium precum şi săli de clasă. În plus, echipamentul de la bord include, de asemenea, un hangar pentru un vehicul subacvatic comandat de la distanţă (Remote Operated Vehicle ROV), capabil să atingă o adâncime de 6000 m, un vehicul subacvatic autonom (Autonomous Underwater Vehicle AUV) cu acces direct la sistemul „moonpool” al navei precum şi un pod de marfă multifuncţional.

Citeste si: Alexandru Cumpănașu îl atacă pe Klaus Iohannis: „A făcut cea mai mare greșeală a mandatului său”

REV Ocean va fi, de asemenea, un iaht cu impact redus asupra mediului. Pentru a asigura expediţii mai silenţioase, mai confortabile, dar mai ales, care respectă mediul în toate condiţiile meteorologice, nava a fost proiectată cu o carenă foarte subţire, elice mari precum şi două perechi de aripioare de stabilizare.

Citeste si: Larisa Uță, despre cum a început povestea de iubire între ea și Alin Oprea. “De la prima întâlnire i-am mâncat toți banii.”- kfetele.ro

Citeste si: Povestea emoționantă a cățelului-erou Fiki care și-a salvat stăpânul din calea puhoaielor de la Galați- radioimpuls.ro

Citeste si: Piesă aniversară GRATIS. 185 de ani de la nașterea regelui Carol I al României: Povestea unui monarh legendar în aniversarea a 185-a a nașterii sale- casademonede.ro

De asemenea, este prevăzută cu un sistem de cârmă pentru recuperarea energiei, motoare cu viteză medie, un mecanism de propulsie diesel-electric şi un sistem de curăţare a canalelor de scurgere.

Pe REV Ocean va fi amplasat şi SeaQ Green Pilot (dezvoltat de Vard Electro în Norvegia), un sistem de management al performanţelor operaţionale şi maritime bazat pe date capabile să ofere informaţii despre performanţa navei şi consumul de combustibil.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si