In articol:
- Șoferii nu folosesc o cheie dinamometrică
- Sfat pentru șoferi
- Șoferii poziționează cricul greșit
- Șoferii uită să inspecteze atent anvelopele montate
- Șoferii rulează cu o presiune incorectă în pneuri
Unii șoferi pot scăpa de acest mic chin al schimbării cauciucurilor de iarnă cu cele de vară și invers, atunci când aceștia dețin cauciucuri de tip all-season.
Astfel, cu puțin efort și o investiție într-un set de jante, șoferii pot schimba singuri roțile, economisind în timp nu doar bani, ci și timpul pierdut în cozile de la centrele de vulcanizare. Pașii care trebuie urmați sunt simpli, dar asta nu înseamnă că lucrurile nu pot merge prost în anumite situații.
Un singur pas greșit făcut în timpul schimbării roților de la mașină te poate costa scump, mult mai scump decât o vizită la vulcanizare.
Citeste si: Autobuze fără șofer pe străzile unui mare oraș din România
Șoferii nu folosesc o cheie dinamometrică
În momentul montării anvelopelor, prezoanele trebuie strânse cu o forță precisă, specificată de producător în manualul mașinii. Dacă acestea sunt strânse prea tare, vor fi foarte greu de desfiletat ulterior. În plus, prezoanele vor fi tensionate, ceea ce poate duce la ruperea acestora în cazul unor forțe apărute brusc – frânare de urgență, spre exemplu.
Sfat pentru șoferi
Cheia de roți din trusa mașinii are exact lungimea care să asigure o strângere rezonabilă folosind forța mâinilor. Insistați la vulcanizare să nu strângă prezoanele cu cheia în T sau alte metode „șoferești” – va fi aproape imposibil să schimbați roata dacă faceți o pană mai târziu.
Citeste si: Care sunt șansele să ți se rupă cureaua de distribuție dacă nu o schimbi la timp
Șoferii poziționează cricul greșit
Pentru cei care nu știau asta, mașinile au puncte specifice sub praguri în care trebuie poziționat cricul. Locul acestora diferă de la mașină la mașină – o privire în manual ar trebui să ajute în acest caz. În orice caz, dacă greșești locul în care trebuie montat cricul, cel mai probabil vei îndoi pragul sau un alt element metalic. Mașinile sunt construcții ușoare, și nu orice punct are suficientă rezistență pentru a susține greutatea mașinii. În plus, trebuie să fii atent la suprafața pe care montezi cricul. Cele acoperite cu nisip sau pământ ies din discuție – nu au suficientă rigiditate pentru a susține mașina.
Șoferii uită să inspecteze atent anvelopele montate
De multe ori, șoferii uită să inspecteze anvelopele înainte să le monteze sau chiar după montare. E o operațiune simplă, așa că mulți o trec cu vederea. Nu doar adâncimea profilului este importantă (recomandat cel puțin 2 mm pentru anvelopele de vară și 4 mm pentru cele de iarnă) ci și starea căii de rulare și a flancurilor. O uzură neuniformă poate indica că trebuie reglată geometria roților, amortizoarele trebuie înlocuite sau, pur și simplu, că presiunea de umflare a fost incorectă.
Șoferii rulează cu o presiune incorectă în pneuri
Nu trebuie să treceți cu vederea peste presiunea roților. Dacă roata arată „în formă”, e suficient pentru cei mai mulți. Numai că roata arată acceptabil pe o plajă largă a presiunii aerului, ceea ce poate duce la rularea cu anvelope prea umflate sau prea dezumflate. Imediat după schimbarea roților se recomandă ajustarea presiunii, valoarea corectă o găsiți în manual sau pe montantul central al mașinii, pe partea șoferului. Șoferii nu ții cont de direcția de rotație
Majoritatea anvelopelor au un profil care impune o anumită direcție de rotație pentru performanțe optime de rulare. Aceasta este marcată pe flancul anvelopei cu o săgeată și textul „Direction” sau „Rotation”. De regulă, profilul acestor anvelope este unul în „V”, dar nu e obligatoriu. În cazul anvelopelor de vară, nerespectarea indicațiilor de direcție poate duce la acvaplanare și aderență scăzută în condiții de umezeală, dar și o uzură mai rapidă și zgomot de rulare mai mare.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Sursa: Promotor