Cele mai întâlnite probleme la motoarele pe benzină
Deși multă lume spune că motoarele pe benzină sunt mai puțin problematice decât cele diesel, poți ajunge și cu o mașină pe benzină în service, deoarece orice tip de mașină are atât avantaje, cât și dezavantaje.
Desigur că în oraș, o mașină pe benzină consumă mai mult, însă ne este cu mult mai de ajutor, deoarece un motor pe benzină este considerat mai performant întrucât mașină este mai ușor de pornit și de manevrat, accelerarea fiind mai puternică. Cu toate acestea, la fel ca orice altă motorizare, și mașinile cu motorizarea pe benzină ajung mai devreme sau mai târziu în service. Află care sunt cele mai întâlnite probleme la mașinile pe benzină.
Probleme cu bujiile
Bujiile sunt niște componente consumabile care necesită schimbate după o anumită perioadă de timp. Atunci când bujiile prezintă semne de uzură trebuie schimbate. Semnele care pot indica o problemă ar fi un consum crescut de combustibil, zgomote ciudate emise de motor și o putere mai mică a acestuia. Totodat, rateurile și funcționarea incorectă a motorului reprezintă semne că bujia nu își mai fac treaba cum trebuie.
Una dintre cele mai importante piese care ajută la buna funcționare a motorului este filtrul de aer. Aceasta ajută motorul să respire, iar dacă se va defectă, performanțele motorului vor fi scăzute. Filtrul de aer nu lasă particulele de praf, reziduurile să între în motor și să îi afecteze funcționarea.
Specialiștii recomandă schimbarea acestuia la anumite intervale de timp, intervale ce variază între 10.000 și 30.000 de kilometri, însă nu este nimic greșit dacă îl schimbi mai devreme de termenul la care te sfătuiesc specialiștii în mașini.
Rolul debitmetrului este de a transmite informații calculatorului mașinii despre debitul de aer. Astfel, cantitatea de combustibil va fi optimizată pentru un raport aer-benzină cât mai bun. În cazul în care acesta se va defectă, își vor face apariția oscilațiile la relanti, consumul de carburant va fi crescut, performanțele motorului vor fi scăzute, aprinderea în bordul mașinii a martorului ,,Check Engine”.
Probleme la Sonda Lambda
Sonda Lambda este un senzor pentru detectarea oxigenului din gazele de eşapament, care se află pe traseul de evacuare. Acest senzor este foarte important pentru funcţionarea catalizatorului. Constructorii recomandă verificarea sondei la fiecare 30.000 de kilometri sau la fiecare 2-3 ani.
Dacă sonda detectează prea mult oxigen în gazul evacuat, înseamnă că motorul merge cu un amestec prea sărac în combustibil.
Prin urmare, este mărita cantitatea de benzină.
În cazul în care detectează prea puțin oxigen în evacuare, înseamnă că amestecul este prea bogat şi ECU reduce cantitatea de benzină din admisie. Astfel, defectarea sondei duce la funcționarea anormală a motorului.
Probleme cu bobina de inducție
Bobina de inducţie este un transformator de curent, care transformă curentul de joasă tensiune de 6V sau 12V în curent de înaltă tensiune, de 15.000
– 20.000V. Dacă rezistenţa electrică a circuitului este mică, la turaţii mici ale motorului, curentul creşte mult şi are loc supraîncalzirea bobinei datorita efectului Joule.