Echipe din Cluj, Bucureşti, Sibiu, Ploieşti, Bistriţa au venit, sâmbătă, la Cluj-Napoca pentru a participa la o cursă atipică, în care piloţii au condus vehicule neobişnuite.

41 de echipe s-au înscris în cursa organizată în Parcul Colina.

Principala condiţie de participare a fost ca vehiculul înscris în cursă să fie cât mai ingenios, cele mai multe maşini fiind inspirate din desene animate sau momente marcate ale vieţii precum nunta sau înmormântarea.


”Maşina de curse cu tracţiune umană nu trebuie să aibă mai mult de 150 de cm lăţime şi 250 cm lungime. Garda la sol trebuie să fie de cel puţin 20 de centimetri şi întreg vehiculul să aibă maximum 180 de centimetri înălţime. Greutatea maximă este de 65 de kilograme, fără a socoti pilotul, desigur, iar bolidul poate fi pus în mişcare doar folosind forţa gravitaţională. Deci fără baterii sau alte surse externe de energie”
, explică organizatorii.

Vlad, Alin, Beatrice şi Andrei au venit tocmai din Bucureşti pentru a participa la concurs. Echipa lor se numeşte ”Flori-n Salam”, maşina lor fiind prezentată drept un comentariu critic la adresa României din zilele noastre.

”Am adus salamul ăsta din Bucureşti ca să facem un spectacol frumos. Maşina asta reprezintă România în percepţia noastră: un salam obosit cu flori frumoase.
E un nume amuzant. Vrem să ne distrăm şi vrem să îi amuzăm pe clujeni. În cazul în care câştigăm, facem cinste cu pâine, salam şi muştar la linia de finish. Facem o haiducească”
, a explicat Vlad, pilotul monopostului dar şi căpitanul echipei.

Cele mai multe vehicule au avut la bază triciclete ”ornate” ulterior în moduri cât mai amuzante, aşa cum a făcut şi echipa lui Vlad.


”Este un salam rustic, învechit bine. Nu e un salam pentru oricine. E de tradiţie, de lux. Avem pe faţă roţi cu jante de aluminiu, roţi bmx pe spate şi suntem pregătiţi pentru off-road, cu o furcă de ATV pe faţă. Cu aşa dotări putem lua orice căzături ”, a mai spus Vlad.

Pentru a încheia cursa a fost necesar ca atât vehiculul, cât şi pilotul să treacă linia de finish. Fiecare echipă a avut de făcut şi un moment artistic de prezentare, punctat de către juriu. Ulterior fiecare maşină a pornit pe traseul lung de 400 de metri, realizat pe o pantă abruptă şi presărat cu curbe făcute cu ajutorul unor baloţi de fân, dar şi mai multe trepte.

Au fost şi abandonuri din motive tehnice, dar şi accidente din care cele mai şifonate au ieşit vehiculele.

Juriul a dat note pentru creativitatea cu care maşinile au fost realizate, dar şi pentru complexitatea momentelor artistice de dinaintea cursei.

Bogdan Marişca, pilot de raliu şi fost campion naţional, s-a numărat printre membrii juriului, explicând că în ciuda aparenţelor, el se află la acest concurs pentru a-i găsi o maşină potrivită colegului său de echipă, pilotul Simone Tempestini.

Noi acum căutăm pentru sezonul 2017 din punctul de vedere al evoluţiei lui Simone Tempestini.
Ne-am gândit deci să îi oferim o provocare pentru a-i vedea valoarea în circumstanţe mai puţin prietenoase. Lăsând gluma la o parte, noi, ca juriu, apreciem imaginaţia, ideile, cum le-au lucrat şi am senzaţia că stăm bine la capitolul acesta. Mă amuz când vâd câte o idee care mie nu mi-ar fi venit. Aici nu se aplică principii din automobilism ci, mai mult, principii de viaţă. Nu-mi dau seama dacă aş fi pregătit, dar la anul ar trebui să încerc. Aş avea însă mult de învăţat şi cu toţii am avea ceva de învăţat de la imaginaţia lor
”, a spus fostul campion naţional de raliu.

Câştigătorii competiţiei au fost răsplătiţi cu o tabără de patru persoane în Austria, la circuitul internaţional Red Bull Ring, în timp ce locurile doi şi trei au primit o excursie de patru persoane la fabrica Red Bull Racing F1 Team din Anglia, respectiv o zi de distracţie pe un circuit de karting din România.

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: Piesă aniversară GRATIS. 185 de ani de la nașterea regelui Carol I al României: Povestea unui monarh legendar în aniversarea a 185-a a nașterii sale- casademonede.ro

Citeste si: Un șofer a murit după ce a virat la stânga prin fața tramvaiului, în București. Vatmanul ar fi consumat substanțe psihoactive- wowbiz.ro


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si