Certificatul COVID poate fi descărcat de pe site-ul certificat-covid.gov.ro/login

Tot ce trebuie să ştii despre noul Certificat COVID. Guvernul României a adoptat în ședința din data de 29 iunie ordonanța de urgență care reglementează modul de eliberare, verificare și acceptare a certificatelor digitale ale UE privind COVID-19, care atestă vaccinarea, testarea sau vindecarea titlularilor. Aceste certificate au intrat în vigoare de la 1 iulie a.c.

și au rolul de a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19.

Cine poate beneficia de noul Certificat COVID?

Aşadar, persoanele care s-au vaccinat anti-COVID, au trecut prin boală sau au un test negativ pot accesa, începând de joi portalul web special pentru obţinerea certificatelor digitale UE privind COVID. Platforma, care iniţial nu a funcţionat, a devenit funcţională la puţin timp după ora 8:00. De altfel, decretarul de stat în MS Andrei Baciu, precizase că va deveni funcţională în cursul dimineţii.

Citeste si: Certificatul digital, în vigoare de la 1 iulie

Până în 12 august, certficatul va putea fi folosit în paralel cu documentele clasice. Pentru cei care s-au vaccinat, certificatul digital este valabil un an, în cazul celor care au trecut prin boală, valabilitatea este de 180 de zile de la primul test pozitiv, iar pentru cei cu un text negativ, este 72 de ore.

Conform STS, timpul de generare a documentului, care este gratuit, poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcţie de numărul de solicitări, iar în momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail. 271 de scannere mobile şi 271 de telefoane mobile smart, care au instalată aplicaţia „CoronaScan” au fost distribuite Poliţiei de Frontieră.

Cei care vor dori un certificat pentru a călători în siguranţă pe timpul pandemiei de COVID-19 vor avea la dispoziţie, începând de joi, platforma.

Certificatul COVID poate fi descărcat de pe site-ul certificat-covid.gov.ro/login

Paşii de urmat pentru completarea noului Certificat COVID

Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.

Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcţiona utilizatorul în pagina principală a platformei.

Se accesează butonul verde „Certificat nou”.

Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.

Certificat COVID - Pasaport european de vaccinare
Certificat COVID - Pasaport european de vaccinare

Cetăţenii români şi cei cu CNP emis de autorităţile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, iniţiala numelui, iniţiala prenumelui şi tipul certificatului dorit. Cetăţenii străini selectează opţiunea „Paşaport/Act de identitate” şi completează câmpurile care cuprind: „Ţara care a emis paşaportul”, numărul „paşaportului sau al cărţii de identitate”, iniţialele numelui şi prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.

Citeste si: Teste COVID Grecia. Anunţul care va revolta mii de români: Ce condiţii de călătorie se impun de la 1 iulie 2021?

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

În funcţie de categorie, se completează:

Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, judeţul în care a fost vaccinat şi se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.

Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege judeţul în care s-a realizat testarea şi luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.
Pentru generarea certificatului de testare, se alege judeţul în care s-a realizat testarea şi luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.

Pentru eliberarea certificatelor în cazul minorilor cu vârsta sub 14 ani se vor solicita, în funcţie de tipul de certificat solicitat, datele menţionate, cu excepţia seriei şi numărului actului de identitate, precum şi completarea numelui şi prenumelui persoanei care exercită autoritatea părintească asupra minorului, conform legii, şi confirmarea faptului că există acordul acesteia pentru eliberarea certificatului solicitat.

Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicaţia înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.

Ulterior, în secţiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

Citeste si: Cum să descarci certificatul COVID în 8 pași simpli

Precizările făcute STS privind certificatul COVID

Certificatul COVID este gratuit.

În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinţilor.
Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcţie de numărul de solicitări.
În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail.
La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa şi vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât şi prin descărcarea efectivă, în format *pdf, a documentului, care se poate tipări.
Precizările secretarului de stat în Ministerul Sănătăţii Andrei Baciu

Certificat COVID - Pasaport european de vaccinare
Certificat COVID - Pasaport european de vaccinare

Până pe 12 august e o perioadă de tranziţie în care se pot folosi certificatul digital şi documentele clasice, în paralel.

Baciu a adăugat că este important ca la solicitarea certificatului digital COVID să fie scris numele din cartea de identitate.

”Dacă avem un nume care are în componenţă diacritice şi noi nu introducem cu diacritice, atunci sistemul o să recunoască o diferenţă între CNP şi nume. Pot fi probleme de acest gen şi atunci e bine să solicităm acest certificat din timp. Recomandăm să scriem numele aşa cum e în buletin pentru că aşa este înregistrat în baza de date”, a declarat Andrei Baciu.

În ceea ce priveşte valabilitatea certificatului, aceasta variază.

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

”Certificatul cu varianta cu vaccinare va fi valabil un an, până în iulie 2022. Lucrul ăsta trebuie să oglindească că persoana respectivă are o imunitate eficientă împotriva unei eventuale întâlniri cu SARS CoV-2 şi din punct de vedere epidemiologic va avea şi în mai şi în iunie 2022 un risc de transmitere redus motiv pentru care prin prezentarea certificatului să evite intrarea în carantină. E posibil, dacă avem dovezi ştiinţifice în acest sens, să prelungim acest termen sau dacă va fi nevoie, să îl ajustăm. Pentru dovada unui test negativ sunt 72 de ore şi pentru dovada trecerii prin boală sunt 180 de zile de la primul test RT PCR pozitiv”, a declarat Andrei Baciu.

Valabilitatea noului certificat european COVID

• certificatele de vaccinare: până la data de 30 iunie 2022;
• certificatele de testare: 24 ore pentru testul antigen rapid și 72 de ore pentru testul RT-PCR;
• certificatele de vindecare: 180 de zile de la data primului rezultat pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, înregistrat în platforma informatică „Corona-forms”.

Potrivit actului normativ, certificatele se eliberează de către Ministerul Sănătății, prin Sistemul informatic integrat de emitere și verificare a certificatelor digitale ale UE privind COVID-19 (SII-CDC), și pot fi obținute de pe portalul https://certificat-covid.gov.ro, unic punct de eliberare al acestora.

Citeste si: A fost aprobată o OUG privind certificatul digital COVID. Până când vor fi valabile certificatele de vaccinare? (VIDEO)

Pentru certificatele de vaccinare și vindecare, solicitarea de eliberare prin portal trebuie realizată de către solicitant cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de momentul utilizării certificatului, iar pentru certificatele de testare solicitarea se realizează după efectuarea testului, dar cu cel puțin 12 sau 48 de ore înainte de momentul utilizării certificatului, în funcție de tipul de test efectuat.

În cazul în care o persoană solicită eliberarea certificatului doar în format letric, aceasta se poate adresa primăriei în raza căreia își are domiciliul, direcției de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București sau serviciului public comunitar de evidență a persoanelor competent teritorial.

Pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității certificatelor, autoritățile publice vor scana codul QR de pe certificat prin intermediul aplicației mobile CoronaScan.

Certificat COVID
Certificat COVID

Pentru validarea identității solicitantului de certificate digitale sunt necesare următoarele date, în funcție de tipul de certificat solicitat:

Certificat de vaccinare

• pentru persoanele care s-au identificat la vaccinare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, luna când a fost efectuată oricare dintre dozele de vaccin, denumirea vaccinului administrat, județul/țara în care s-a efectuat vaccinarea;
• pentru persoanele care s-au identificat la vaccinare cu act de identitate emis de alt stat decât România sau pașaport: nume, prenume, numărul actului de identitate/pașaportului, cetățenie, luna când a fost efectuată oricare dintre dozele de vaccin, denumirea vaccinului administrat, județul/țara în care s-a efectuat vaccinarea.

Citeste si: Măsuri relaxare 1 iulie 2021. Totul se aplică de azi!

Certificatele de testare

• pentru persoanele care s-au identificat la testare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, luna efectuării testului al cărui rezultat este negativ la testul pentru SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea;
• pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate emis de alt stat decât România sau pașaport: nume, prenume, numărul pașaportului/actul de identitate, cetățenie, luna efectuării testului al cărui rezultat este negativ la testul pentru SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea.

Certificat de vindecare

• pentru persoanele care s-au identificat la testare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, luna efectuării primului test al cărui rezultat este pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea;
• pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate emis de alt stat decât România sau pașaport: nume, prenume, numărul actului de identitate/pașaportului, cetățenie, luna efectuării primului test al cărui rezultat este pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, județul în care s-a efectuat testarea.

Pentru eliberarea certificatelor COVID în cazul minorilor cu vârsta sub 14 ani se vor solicita, în funcție de tipul de certificat solicitat, datele menționate, cu excepția seriei și numărului actului de identitate, precum și completarea numelui și prenumelui persoanei care exercită autoritatea părintească asupra minorului, conform legii, și confirmarea faptului că există acordul acesteia pentru eliberarea certificatului solicitat.

 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si