In articol:
- În certificatul de urbanism este necesar să se regăsească informațiile:
- Cum se obţine un certificat de urbanism? Pentru acesta sunt necesare următoarele acte:
Astfel, dacă vă lipsește un astfel de certificat de urbanism, nu vei putea obține autorizația de construcție. Potrivit hotărârilor din luna aprilie 2019, luate de Înalta Curte de Casație și Justiție, dreptul de proprietate asupra unei construcții nu poate fi dobândit dacă vă lipsesc cele două documente esețiale.
Totodată, atunci când vrei să-ți construiești o casă sau ansamblu rezidential, vei fi nevoit să urmezi câteva etape obligatorii, care necesită depunerea de documente care au legătură cu viitoarea construcție și achitarea unor taxe, potrivit numărului de metri pătrați ai construcției care urmează a fi ridicată.
Certificatul de urbanism nu este înclocuitorul unei autorizații de construcție, însă acesta din urmă nu poate fi eliberat în absența primului.
În certificatul de urbanism este necesar să se regăsească informațiile:
- poziția construcției ce urmează a fi executată;
- regimul de înălțime al viitoarei construcții;
- valorile maxime pentru coeficientul de utilizare al terenului și procentul de ocupare al terenului.
- Concret, certificatul de urbanism este un act de informare, prin care autoritățile administrative locale sau județene, după caz, impun constructorului detaliile referitoare la regimul juridic, economic și tehnic al terenurilor și construcțiilor existente la data solicitării.
Citeste si: Certificat COVID. Vezi cum se completează şi descarcă "paşaportul" verde european pe platforma STS
Cum se obţine un certificat de urbanism? Pentru acesta sunt necesare următoarele acte:
- cerere tip pentru emiterea certificatului de urbanism;
- elementele de identificare a imobilului pentru care se solicită emiterea certificatului de urbanism, respectiv localitate, număr cadastral și număr de carte funciară, în cazul în care legea nu dispune altfel;
- scopul solicitării;
- chitanța pentru plata taxei de eliberare a certificatului de urbanism;
- act de proprietate (teren sau construcție, dacă este vorba despre o reabilitare);
- plan topografic și plan cadastral, pentru imobilele neînscrise în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară și plan de încadrare în zonă, la una din scările 1:10.000,
- pentru imobilele înscrise în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară: extras din planul cadastral și extras de carte
- funciară pentru informare, actualizate la zi, eliberate la cerere, de către biroul de cadastru și publicitate imobiliară;
- avize de la instituțiile abilitate de la caz la caz- pentru locuințele unifamiliale, nu mai sunt necesare avize de mediu,
- sanitare, de exemplu, iar rolul acestora este strict tehnic, în funcție de destinația viitoare a clădirii. Există situații speciale,
- când trebuie îndeplinite anumite norme pentru construcții ori în cazul clădirilor de patrimoniu pentru restaurare;
- avize pentru branșarea la infrastructura edilitară și a căilor de comunicații;
- avize specifice unor zone cu restricții (de exemplu, construcțiile realizate în ariile protejate).
Citeste si: Număr mare de certificate digitale COVID descărcate de români în prima zi
Astfel, mai multe informații cu privire la detaliile specifice pentru fiecare unitate administrativă trebuie luate de la primăria sau de la Oficiul de sector/județean al Inspectoratului pentru Construcții, care vă poate spune cu exactitate ce avize sunt vă trebuie în acest sens.
Important de menționat ar mai fi faptul că, dacă documentele depuse nu sunt conforme sau nu sunt complete, respectivul solicitant este anunțat în termen de cinci zile lucrătoare despre necesitatea unor acte suplimentare, iar acestea trebuie indicate cu exactitate de autoritatea competentă.