”Din pacate, la CFR Calatori exista un cerc vicios din care nu se poate iesi in situatia in care unul din cele mai grave subiecte – anume lipsa de vagoane – va trebui rezolvat. CFR Calatori este in negocieri avansate privind obtinerea unui contract de leasing operational pentru achizitionarea a 100 de automotoare rulate, de tip ‘Sageata albastra’, cu doua-trei rame, moderne si care consuma putin. Acestea vor spijini compania, deoarece are piata.
Sova precizeaza ca nu poate pretinde cresterea volumului subventiei per pasager, deoarece nu se poate incalca Legea concurentei.
”Astazi, compania inregistreaza pierderi, dar cauta sa isi optimizeze modul in care este folosita resursa umana, sa exploatam avantajul de piata pe care il avem.
Citeste si: SFÂȘIETOR! Arina a fost filmată în momentul în care a murit. În videoclip se mai aud doar țipete- kanald.ro
Acesta subliniaza ca abia peste trei ani am putea vorbi si de vagoane noi achizitionate de companie.
CFR Calatori a avut anul trecut pierderi de 20,1 milioane lei, la o cifra neta de afaceri de 1,97 miliarde lei.
In ceea ce priveste CFR SA, care administreaza infrastructura feroviara, ministrul Transporturilor spune ca va face eforturi pentru ca societatii sa i se aloce mai multi bani anul viitor, pentru reparatii si intretinere.
”Din pacate, orice plan de redresare nu poate sa implice doar reforma administrative, ci si resursa financiara. La CFR Infrastructura, e clar ca pentru proiectul bugetului de anul viitor va trebui sa determin Guvernul si Parlamentul sa aloce sume consistente privind macar asigurarea unor de minimum de reparatii la infrastructura feroviara existent. Si pretind ca stiu cum sa fac acest lucru. Va fi o diferenta intre ceea ce a fost pana acum, cand s-au cerut bani fara a se preciza unde anume vor fi folositi.