Chinezii cuceresc piata auto europeana. Cum arata masina ce face concurenta intregului continent?
Competitivitatea chinezilor nu este un lucru nou pe care sa-l aflam acum, insa modalitatile ingenioase prin care incearca acestia sa detroneze intreaga piata auto sunt demne de luat in seama. Pe langa poarta europeana din satucul Bahovista, Bulgaria, acolo unde chinezii importa piese auto si le asambleaza in masini europene, acum au gasit o noua modalitate de a submina piata auto europeana.
In Bahovista ei asambleaza masini cu piese chinezesti, pe care primesc certificat european, deoarece sunt produse pe teritoriul Europei. Insa, in Italia si-au deschis propria fabrica. Cu peste 2000 de angajati, cu un tiraj de peste 20.000 de unitati auto in primul an si cu o crestere fulminanta de peste 100% anual, chinezii au adus unul dintre cele mai ieftine branduri de masini pe teritoriul Europei, potrivit carzone.ro.
Masina care face concurenta Daciei
Ati auzit vreodata de brandul Dr. Auto? Este o marca auto produsa in Italia, nefiind insa o marca italieneasca. Chinezii de la Cherry au infiintat aici o fabrica in care produs pana la 50.000 de unitati anual. Fabrica a fost infiintata in 2006, conform unor surse, iar pana in 2011 existau deja peste 3 serii de masini produse. Dr. Zero este una dintre cele mai populare dintre acestea.
Ce e cel mai interesant la aceste masini, ca de altfel la toate produsele chinezesti, ele reusesc sa fie extrem de fiabile si foarte foarte ieftine. Poti gasi o astfel de masina la pretul de 14.000 euro, aproximativ. Pentru o masina noua acesta este un pret cu adevarat competitiv. Astfel, Dr. Auto poate face cu succes concurenta Daciei, a caror preturi se ridica la 13.000 euro (Duster).
Piese ieftine si calitate slaba
Desi masina este produsa intr-un numar extrem de mare, iar cererea exista la nivel global, specialistii spun ca piesele acestei masini sunt de o calitate indoielnica. Totusi, designul este unul foarte ingrijit, la prima vedere. Interiorul este unul simplist, mizand pe ergonomie, iar exteriorul este unul inedit. Ofera masinii un aspect agresiv, asa cum ne-am obisnuit la masinile asiatice, insa confera si eleganta in acelasi timp.
DR3, spre exemplu, are un motor de 1.5 litri si poate dezvolta 108CP, fiind un benzinar care a fost pregatit sa rupa piata cu o dotare cu adevarat unica la momentul lansarii sale, in 2011. Acesta a fost dotat cu un motor cu versiune bi-fuel.
Desi Dacia nu-si face inca griji, iar producatorii nemti nici macar nu clipesc in fata masinilor Dr. Auto, chinezii incep sa apara din ce in ce mai pronuntat pe piata auto din Europa. Iar cel putin pentru tarile estice, acest lucru este ingrijorator. Chinezii reusesc sa livreze la un pret extrem de mic, asa incat brandurile autohtone din Romania, Bulgaria, Moldova, Rusia se vor putea astepta la probleme de piata in scurt timp, daca inginerii chinezi isi vor continua planurile marete.