În acest context, ministrul a creat posibilitatea, atât cât permite legea, existenţei unei zone tampon la decizia fiecărei universităţi.
„ Pentru că înţelegem dificultăţile de organizare, multe dintre universităţile româneşti au acordat sprijin, cazare refugiaţilor. Înţelegem nevoia de schimbare a orarelor care au fost concepute pentru predarea online pentru că înţelegem toate aceste lucruri, am creat posibilitatea, atât cât ne permite legea, existenţei unei perioade tampon la decizia fiecărei universităţi, care îşi cunoaşte cel mai bine problemele şi modul de organizare cu posibilitatea de recuperare a eventualelor pierderi până la finele semestrului ”, a declarat Sorin Cîmpeanu
Este nevoie ca în Legea Educaţiei Naţionale să fie prevăzută o formă de învăţământ hibrid
„ Am susţinut şi voi susţine importanţa digitalizării procesului de educaţie, atrăgând atenţia, în acelaşi timp, asupra nevoii de adaptare a legislaţiei. Este nevoie ca în Legea Educaţiei Naţionale să prevedem o formă de învăţământ hibrid care să poată să pună în valoare competenţele digitale achiziţionate atât de profesori, cât şi de elevi şi de studenţi.
Citeste si: Ce se schimbă pentru elevi la școală din 9 martie. Adio, mască și cursuri online!
Mai exact, ARACIS face evaluări la fiecare cinci ani. Prin aceste evaluări urmăreşte trei lucruri principale: competenţa cadrelor didactice de a preda în acest sistem, competenţă care trebuie să fie certificată, mai apoi existenţa infrastructurii fizice şi infrastructurii de IT şi mai avem procedurile.
În România nu se acordă finanţare pentru forma de învăţământ cu frecvenţă redusă sau la distanţă
„ Statul român acordă finanţare exclusiv pentru formă de învăţământ cu frecvenţă. Nu a acordat şi nu acordă finanţare pentru forma de învăţământ cu frecvenţă redusă sau la distanţă.
Trebuie introdusă în legislaţia primară această formă de organizare, mai apoi trebuie standarde de evaluare, mai apoi trebuie evaluări şi abia după aceea universităţile vor putea să predea în acest mod ”, a mai transmis ministrul Educaţiei.